MİHAV.COM'A Hoşgeldiniz.

Asetaminofen Köpekler İçin Güvenli mi?

3.06.2021 11:16:49

Asetaminofen, insanlar tarafından ağrı ve ateşi hafifletmek için kullanılan yaygın bir reçetesiz ilaçtır. Reçetesiz satıldığı için köpeğinize asetaminofen vermek isteyebilirsiniz. Bu ilaç köpekler için zehirleyici olabilir. Köpeğinize asla asetaminofen vermemelisiniz. Köpeğinizin ağrı kesiciye ihtiyacı olduğundan veya ateşi olduğundan şüpheleniyorsanız, köpeğinizi veterinere götürmelisiniz.       

Asetaminofen Ne İşe Yarar?             

Asetaminofen, hafif ila orta şiddette ağrıyı hafifleten ve ateşi düşüren reçetesiz bir ilaçtır. Kesin etki mekanizması bilinmemektedir, ancak ilaç 1950'lerden beri insanlar için popüler, etkili bir ağrı kesici ve ateş düşürücü olmuştur.

Asetaminofen veterinerlik müstahzarlarında mevcut değildir ve köpeklerde tercih edilen bir ağrı kesici şekli değildir.

Köpeklerde Asetaminofen Kullanılabilir mi?

Asetaminofen köpekler için oldukça zehirli olabilir.

Veterinerinizin köpeğinize asetaminofen verilmesini önerdiği durumlar olabilir. Eğer öyleyse, dozaj ve uygulama için veterinerinizin tavsiyesine uymanız önemlidir.

Köpeğiniz hafif ila orta derecede ağrı çekiyorsa, veterineriniz muhtemelen asetaminofenden daha etkili ve daha güvenli bir ilaç yazacaktır. Reçetesiz satılan bir ilaç bulmanız gerekiyorsa, veterineriniz asetaminofen yerine belirli bir doz bebek aspirini önerebilir.

Köpeklerde Asetaminofen Kullanımının Yan Etkileri

Güvenli dozlarda asetaminofen alan köpekler, mide, bağırsak rahatsızlığı, karaciğer veya böbrek sorunları ve kanla ilgili sorunlar gibi bazı olumsuz etkiler yaşayabilir. Tercih edilen bir ağrı tedavisi şekli olmadığı için köpeklerde terapötik asetaminofen kullanımının yan etkileri hakkında çok az bilgi vardır.

Köpeklerde Asetaminofen Toksisitesi

Asetaminofen toksisitesi karaciğere ve Böbreklere zarar verebilir.? Bu hasar vücutta birçok ciddi komplikasyonlar oluşturur ve ölüme yol açabilir. Asetaminofen toksisitesi belirtileri tipik olarak asetaminofen alımından yaklaşık bir ila dört saat sonra ortaya çıkar ve tedavi edilmezse giderek kötüleşir.

Köpeğiniz Çok Fazla Asetaminofen Alırsa Ne Yapmalısınız?

Köpeğinizin toksik miktarda asetaminofen yuttuğunu biliyorsanız, derhal veterinerinize başvurmalısınız. Veterineriniz evde kusturmanızı veya veteriner gözetimi altında kusturmaları için köpeğinizi getirmenizi tavsiye edebilir. Veteriner hekiminiz tavsiye etmedikçe ve talimat vermedikçe evde kusturmaya çalışmayın.

Köpeğinizin asetaminofen yemesinden bu yana 30 dakika veya daha fazla zaman geçtiyse, kusma yeterli değildir. Köpeğinizin asetaminofen zehirlenmesi için veteriner tedavisine ihtiyacı olacaktır. Nasetilsistein adı verilen bir ilaç bir tür panzehir olarak kabul edilir ve varsa verilebilir. Destekleyici bakım için intravenöz sıvılar ve çeşitli ilaçlar gerekli olabilir. Ciddi durumlarda, veterineriniz bir iç hastalıkları uzmanına sevk edilmesini önerebilir.

Köpeklerde asetaminofen toksisitesinin prognozu vakadan vakaya değişir. Çoğu toksinde olduğu gibi, köpek ne kadar erken tedavi edilirse iyileşme şansı o kadar iyi olur.




Yorum Yap


Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız veya yeni hesap oluşturabilirsiniz.
Kayıtlı Yorumlar