Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Serbest Kürsü > Paylaşım - Sohbet


Cevap Yaz
Eski 26-04-09, 23:30   #1
 
meneldur üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oca 2009
Yaş: 35
Mesajlar: 885
meneldur Çevrimdışı
Varsayılan Diego Rodriguez de Silva Velazquez

evet arkadaşlar bu günkü ressamımız resmin babası olarak bilinir ve bir çok ressam kendisine onu örnek alır.

Diego Rodriguez de Silva Velazquez

Portekiz kökenli soylu bir aileden gelen Velazquez 6 Haziran 1599da Sevillada doğdu. 1610 yılında aşırı gerçekçi üslubuyla bilinen Herreranın atölyesinde çalıştıktan sonra Francisco Pacheconun atölyesine geçti. 1617de Aziz Luca Ressamlar Loncasına bağımsız usta olarak kabul edildi. 23 Nisan 1618de Pacheconun kızıyla evlendi. 1622de Pacheconun önerisiyle Madride gitti ve orada kraliyet ailesinin portrelerini yaptı. Başarısından dolayı saray ressamlığına getirilen sanatçı 1624te saraya yerleşti. 1627de Madride gelen Barok üslubun önemli temsilcisi Rubensle tanıştı ve onun teşvikiyle 1629 yılında İtalyaya giderek İtalyan ustalarının yapıtlarını inceledi. Napolide kaldığı dönemde ünlü İspanyol ressamı Jose de Ribera ile tanıştı. 1633ten sonra Madrid deki Buen Retino Sarayının bazı salonlarını resimledi. 1647de Alcazar ve Madriddeki kraliyet yapılarının başmüfettişliği görevini üstlendi.1644 yılında İtalyan ressamlarını yapıtlarını İspanya Sarayı için satın almak göreviyle İtalyaya gitti. 1651de kralın çağrısı üzerine İspanyaya geri döndü. 1658de üstün hizmetlerinden dolayı Santiago nişanı ile onurlandırıldı. İki yıl sonra 6 Ağustos 1660ta bir soğuk algınlığı sonucu hayata veda etti. Büyük bir törenle gömülen sanatçının acısına dayanamayan eşi de bir hafta sonra öldü. Sevillada adına dikilen anıtın altında gerçeğin ressamına yazılı olan sanatçı gömülürken Kral IV. Philip Artık mahvoldum diyerek ağladı.

Sanat Dönemleri

Velazquezin Sevilla dönemi resimleri Pacheconun atölyesinde gördüğü öğrenimin etkilerini taşır. Desene öncelik tanımak, dış çizgileri vurgulamak, biçimi çevre öğelerinden kesin olarak ayırmak ve ayrıntıya önem vermek bu etkinin izleridir. Ancak Velazquez sanat hayatının başlangıcından itibaren özgün arayışlar içinde olmuştur. Kompozisyonun içindeki mekanı iki farklı olayın yer aldığı iki farklı derinliğe böler. Ön plandaki olay asıl olaya göre ikinci derecede önemli olmasına rağmen daha büyük boyutlu tutulur. Resmin asıl içeriğini belirten arka plandaki görüntü ise daha küçük boyutlarda ancak anlatımcı bir yaklaşımla verilir. Velazquez bu uygulamaya sanatının çeşitli dönemlerinde sık sık başvurmuştur. Her defasında da çarpıcı sonuçlar elde etmiştir.

1623de Madride yerleştikten sonra sanatında yeni bir dönem başlar. Bodegones denilen natürmort öğeleriyle figürlerin birlikte tasvir edildiği resimler bu dönemin çalışmaları arasında önemli yer tutar. Venedikli ressamlardan esinlenerek geliştirdiği zengin ton değerlerini ve boya dokusuyla kendi gözlem gücünü en başarılı olduğu portre türünde birleştirir. Kraliyet ailesinden kişileri portrelerinde konumlarına uygun biçimde resimlemek için düz bir fon üzerinde göstererek anıtsal biçim anlayışıyla birlikte yalın ve sınırlı bir renk uyumu içinde işler.

Velazquez ilk İtalya gezisinde Venedikli ressamların renkçiliğinden, biçimciliğinden ve çıplak figürlerinden etkilenmiştir. Mitolojik konulu resimlerinde bu özellikler kendini gösterir. Baküs ya da Sarhoşlar (1628-29) olarak bilinen resmi bu dönemin başyapıtıdır. Güney manzarası içindeki Baküs-Dionysos-şarap tanrısı- ile çevresindekiler yunan mitolojindeki tanrılardan çok İspanyol köylülerine benzer. Velazquezin bu resimde konuya yaklaşım biçimi ve kıvrak fırça işçiliğinin oluşturduğu hareket Rubensin resimlerindekine benzerdir. Yine mitolojik bir konuyu işlediği diğer tablosu Hephaistosun Demirci Ocağı'nı 1630 yılında yapmış ve İtalya dönüşünde krala vermiştir. Resimde okçu ve güzel sanatları simgeleyen tanrı Apollon, Hephaistos'a -ateş tanrısı- karısı Aphrodite'nin- güzellik ve aşk tanrıçası- kendisini Ares- savaş tanrısı- ile aldattığını haber verdiği an gösterilmiştir. Aldatıldığını öğrenen topal tanrı Hephaistos iki sevgiliyi ağlar içine alacak bir yatak yapar ve onları bu yatakta bağlı bulduğunda öfkesini bağırarak ortaya koyar. Maden işçiliğinde usta olan Hephaistos ve yardımcıları Kykloplar ressamın her zaman çevresinde gördüğü insanlar gibi yani gerçek bir demirci dükkanında çalışanlar gibi tasvir edilmişler. Hiçbiri idealize edilmemiş. Resimde ışık gölge arasındaki çatışma hafifliyor ve ışık genişlemeye başlıyor. Bu durum Barok dönemin bitmekte olduğunu gösterir. Kompozisyon Barok'tan çok doğalcıdır. Figürler hareket halinde olduğu halde bir durgunluk etkisi gözleniyor.
Eklenmiş Resimler
Diego Rodriguez de Silva Velazquez-800px-velazquez2-bachhusjpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-apollovulcanvelazquezjpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-bredajpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez3djpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez6jpg  

  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-04-09, 23:31   #2
 
meneldur üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oca 2009
Yaş: 35
Mesajlar: 885
meneldur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Diego Rodriguez de Silva Velazquez

toblolarından seçmeler
Eklenmiş Resimler
Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez8jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez8sjpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez11jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez15jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez30jpg  

  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-04-09, 23:32   #3
 
meneldur üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oca 2009
Yaş: 35
Mesajlar: 885
meneldur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Diego Rodriguez de Silva Velazquez

biraz daha örnek
Eklenmiş Resimler
Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez32jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez39jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez40jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez42jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez63jpg  

  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-04-09, 23:35   #4
 
meneldur üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oca 2009
Yaş: 35
Mesajlar: 885
meneldur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Diego Rodriguez de Silva Velazquez

evet iki tane daha
Eklenmiş Resimler
Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquez_vega-744819jpg  Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquezvenusvhjpg  
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-04-09, 23:36   #5
 
meneldur üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oca 2009
Yaş: 35
Mesajlar: 885
meneldur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Diego Rodriguez de Silva Velazquez

velazquez resimlerine kendisini sakmalamayı çok sever lütfen resimlerine bakın bazılarında bir köşede otururken, bazen size bakarken yada aynalardan birinde yansıma olarak kendisini görebilirsiniz
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-04-09, 00:22   #6
 
meneldur üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oca 2009
Yaş: 35
Mesajlar: 885
meneldur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Diego Rodriguez de Silva Velazquez

işte kral ve kraliceyi cizerken odanın diğer tarafınıda aynanın yansımasından çizmiş. arkadaki aynada kral ve kraliçenin yansımalarını görebilirsiniz. bu tablonun karşılığıda bulunmakta. yani aynada odanın yansıdığı kral ve kralice portresi.
Eklenmiş Resimler
Diego Rodriguez de Silva Velazquez-velazquezyansimajpg  
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-04-09, 14:30   #7
 
meneldur üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oca 2009
Yaş: 35
Mesajlar: 885
meneldur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Diego Rodriguez de Silva Velazquez

arkadaşlar resim sanatının babası sayılan adamın hayatını ve eserlerini koydum azda olsa bakan yok. inanmıyorum size yav. şuraya iki tane özcan deniz mahsun kırmızıgül klibi koysam daha fazla izlenecek diye bi hisse kapıldım.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-04-09, 14:36   #8
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Ağu 2008
Mesajlar: 197
sahandayumurta Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Diego Rodriguez de Silva Velazquez

Yok yok bakiyorum ben merak etmeyin siz
bende yapiyorum bunlari cok fazla gordum o nedenle fazla dikaktimi cekmiyor
Ama paylasman cok iyi tesekkurler
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları



Saat 05:15.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198