Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Köpek Forumları > Köpek Irkları


Cevap Yaz
Eski 15-07-11, 06:39   #16
Siteden Uzaklaştırıldı
 
Üyelik Tarihi: Tem 2011
Mesajlar: 595
No[t]hinG Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

Sanırım bu biraz daha iyi olacaktır size, eğer taşınmazsanız.

http://www.evcilkopekler.com/kopek-r...arjantin_9.jpg

Temel Özellikleri
Dogo Arjantin, atletik görünümlü, kaslı yapıda ve orta boyutlarda bir ırktır. İyi bir bekçi köpeğidir. Ailesine bağlı olan bu ırk oldukça akıllı ve oyuncudur. çocuklarla ve tüm aile fertleri ile iyi anlaşır, öpülmekten ve kucaklanmaktan hoşlanır. İyi bir eğitim ve sosyalleşme sürecinden geçmesi gerekir.

Güçlü olan bu ırkın, kuralcı ve tutarlı bir sahip tarafından yetiştirilmesi gerekir. İlk köpek sahibi olacaklar için uygun bir seçim olmayabilir.

Neler Yapar?
Günümüzde bekçi ve koruma köpeği olarak kullanılmaya yatkındır. Köpek dövüşlerinde talihsiz bir üne de kavuşmuştur. Son dönemde köpek yetiştiricilerinin özenli dikkati sayesinde, aile köpeği olarak da kullanıldığı görülebilir.

Kökeni
1920 yılında Arjantin'de Dr. Antonio Nores Martinez tarafından iyi bir av ve bekçi köpeği olarak geliştirilmiştir. Güney Amerika kökenli ilk av köpeği olarak tanınan ırk bu gün avcı, bekçi, polis, asker, arama ve kurtarma köpeği, iş köpeği ve aile köpeği olarak çok amaçlı kullanılmaktadır.

Dr. Antonio Nores Martinez ırkın yetiştirilmesine mastiff tipinde bir tür olan Cordoba köpeği adını vererek başlamıştır. Daha sonra ırkın geliştirilmesinde Great Dane, Boxer, Spanish Mastiff, Bulldog, Bull Terrier, Great Pyrenees, Pointer, Irish Wolfhound ve Dogue de Bordeaux gibi ırklar kullanılarak geliştirilmiştir. Irkın kökeninin, günümüzde artık soyu tükenmiş bir ırk olan Alano köpeğine dayandığıda söylenilmektedir. Ancak bu konuda bilgiler tam değildir. Dr. Antonio Nores Martinez uzun yıllar ırkın saf bir ırk olarak tanınması ve saf özellikler kazanması için çalışmalar yapmıştır. Irk ilk kez 1973 yılında FCI (Federation Cynologique Internationale) tarafından saf ırk olarak kabul edilerek kayıtlara geçmiştir.

İlk kez 1978 yılında Avusturya'ya getirilerek Avrupa'da tanınan ırkın yetiştirilme amacı başlangıçta güçlü ve dayanıklı avcı bir ırk yaratmaktı. Ancak sonraları yetiştirme amacı saptırılmış ve ırk dövüş köpeği olarak kısa sürede popülarite kazanmıştır. Bu gün artık pek çok ülkede, dövüşler ve dövüşçü ırkların yetiştirilmesi yasaklanmıştır. İngilterede de 1991 yılından sonra Fila Brazileiro, Japanese Tosa, American Pit Bull Terrier gibi Dogo Argentino ırkı da kötü ünü nedeniyle yasaklanan ırklar arasında yer almıştır. Irkın pek çok Avrupa ülkesinde yetiştirilmesine, agresifliginin baskılanmış olması, itaat eğitimi almış olması, mikroçip veya kulak dövmesi uygulanmış olması gibi belirli özel şartlarla izin verilmektedir.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 13:24   #17
 
darkguitarist üyesinin avatarı
 
Bursa
Üyelik Tarihi: Mayıs 2010
Yaş: 30
Mesajlar: 36
darkguitarist Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

Nothing arkadaşım çok teşekkür ederim.Ben aslında dogo argentinoyu çok seviyorum.Yani hem asil hemde çok yakışıklı tamda bana uygun köpekler.Yalnız birkaç arkadaşıma sordum bana ileride önderlik sorunu yaşarsınız size baş kaldırır önünden yemeğini alamazsın falan dediler.Şimdi ben işe gidince evde annemle birlikte olacağı için gözüm arkada kalmaması gerekiyor.Ama eğer birisi deseki yok kardeşim bu hayvan evde beslenir,(zaten temiz ve kokmadığını biliyorum) ileride sorun yaşamazsın eğitebilirsin vs. dese direk alıcam.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 13:29   #18
Siteden Uzaklaştırıldı
 
Üyelik Tarihi: Tem 2011
Mesajlar: 595
No[t]hinG Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

Onda değil de diğerlerinde aşırı bir sorun yaşayabilirsin. Fakat güçlü ve çevik olupta mülayim bir köpek nereden bulacaksın merak ediyorum. Büyüdükçe kendilerinin farkına vardıkça seninle güç yarışına bile giricekler.. Golden veya labrador alsan olmaz mı? Onlar daha uysal.. Ya da gelelim senle başka köpekler araştıralım.
Mesela rott-terrier kırması besledim ben fakat safkan rott besleyen de var apartmanlarda..
Onların biraz daha eve motive olabileceği ve seni dinleyebileceği kanaatindeyim..
Birazcık üzerlerinde otoriter kurmalısın ama eğitirken; sana bağ(ım)lı olmalılar..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 14:37   #19
 
darkguitarist üyesinin avatarı
 
Bursa
Üyelik Tarihi: Mayıs 2010
Yaş: 30
Mesajlar: 36
darkguitarist Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

Abi aslında ben arkadaşlarımın rott'larıyla çok iyi anlaşıyorum.Daha ilk görüşmemizde bile öyle ısınıyoruzki birbirimize korkmuyorum abi o hayvanlardan direk yapışıp mıncıklıyorum
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 15:25   #20
 
mugii üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 30
Mesajlar: 191
mugii Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

bide rot bir bayanın kolay bakabileceği bir köpek değil zor bi ırk ama başarılı bnde golden wardı aynen verdm köpeğini yeni kaybetmiş bi arkadaşıma aynen gittim rot aldım bn baş edebiliyorum ama annem ablam cıx =)

Bu konu en son " 15-07-11 " tarihinde saat 15:31 itibariyle moderatör veya konu sahibi tarafından düzenlenmiştir....
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 15:30   #21
 
mugii üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 30
Mesajlar: 191
mugii Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

darkguitarist tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Arkadaşlar size biraz daha açiym konuyu da ondan sonra cevap verin madem.Ben bir rott aşığıyım.Fakat rott'un çok salyaları var dediler uymaz dediler pis olur dediler.Dobermanları da çok severim ama çok havlar apartmanda besleyemezsin dediler.Pit besleyen çok arkadaşım var bende bayılıyorum böyle büyük ve sert karakterli köpeklere ilk köpeğin zaptedemezsin dediler.Bende madem öyle sevebileceğim , çıkıp gezebileceğim,çimlerde boğuşabileceğim,işten eve geldiğimde böyle kucağıma atlayıp mıncıklayabileceğim,işe giderken annemle yalnız bıraktığımda dönüp arkama korkmayacağım bir ırk istiyorum sadece.
rot için olan yalnışları düzeltim. 1)çok salyalı diye bir kesin kanı yok çünkü köpekler terlerini salya yoluyla atarlar.. denk gelirsen bnm köpeğim birsürü rotla karşılaştırırsan en az salyalı köpek. pis değiller aksine yıkandıktan sonra anca 2 ayın sonunda kokmaya başlayan bir köpek (ev yemeği vermezsen) gayet apt dairesinde besliyorum çnk 1599 no'lu kanun war kmsede dokunamıyor (eğer apt yönetmeliğinde köpek beslenmez ibrazı yoksa) o yzden rot sahiplerinin dediklerini iyi araştır bildiğin külli yalan çnk sana denenler =)
ben pigmeyim 1.60 boyum var 50kiloyum bnm ynımda eet babam gibi duruyo ama erkek arkadaşım 1.92 130kg o kdr güzel duruyorlarki anlatamam.. gören herkes o'nun köpeğiymiş gbi dawranıyo falan..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 16:15   #22
 
darkguitarist üyesinin avatarı
 
Bursa
Üyelik Tarihi: Mayıs 2010
Yaş: 30
Mesajlar: 36
darkguitarist Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

mugii tşk ederim arkadaşım bilmek istediklerimi söyledin.Bende 130 kilo 195 boyundayım ve genelde hep siyah giyiyorum arkadaşların rottlaırnı gezdirirken herkes benim sanıyo köpek çok yakışıyor bana.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 16:24   #23
 
mugii üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 30
Mesajlar: 191
mugii Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

darkguitarist tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
mugii tşk ederim arkadaşım bilmek istediklerimi söyledin.Bende 130 kilo 195 boyundayım ve genelde hep siyah giyiyorum arkadaşların rottlaırnı gezdirirken herkes benim sanıyo köpek çok yakışıyor bana.
doğrudur inanırım =)
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 16:24   #24
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Mesajlar: 327
zippo Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

köpek gömlek değil ki yakışsın bende ufak köpek sevmezdim ama dost olunca beraber uyuyup uyanınca o bana yakışıyo ben sevmiyorumlar boş laf haline geliyor. ne seviyorsanız ne yakın geliyrsa hangisinden ömür boyu başınıza ne gelirse gelsin ayrılmayacaksanız ve en önemlisi şartlar hangisi için daha uygunsa eziyet sizde oda çekmeyecekse o sizin için uygun ırktır.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 16:39   #25
 
mugii üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 30
Mesajlar: 191
mugii Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

zippo tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
köpek gömlek değil ki yakışsın bende ufak köpek sevmezdim ama dost olunca beraber uyuyup uyanınca o bana yakışıyo ben sevmiyorumlar boş laf haline geliyor. ne seviyorsanız ne yakın geliyrsa hangisinden ömür boyu başınıza ne gelirse gelsin ayrılmayacaksanız ve en önemlisi şartlar hangisi için daha uygunsa eziyet sizde oda çekmeyecekse o sizin için uygun ırktır.
tamam öle haklısınızda bnm gibi bi pigmenin yanında benden 15kg ağır rot biraz abes kaçıyo. yakışmktan kasıt abes kaçması =) inanmıyor insanlar baş edebileceğime...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 16:46   #26
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Mesajlar: 327
zippo Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

o da siz ve köpeğiniz arasında ki uyum kimse inandırmayın zaten boşverin siz .eminim sizle mutlu mesut yaşıyodur sizde gayet güzel başedebiliyorsunuzdur
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 16:50   #27
 
mugii üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 30
Mesajlar: 191
mugii Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

zippo tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
o da siz ve köpeğiniz arasında ki uyum kimse inandırmayın zaten boşverin siz .eminim sizle mutlu mesut yaşıyodur sizde gayet güzel başedebiliyorsunuzdur
ailemde tek başedebilip zaptedebilen benim zaten. akabininde mesala dışarıda yürüyoruz yanımda arkadaşım var onun köpeği muamelesi yapıyolar ona tilt oluyorum bnm köpeğim diyorum hıı diip gene dewam ediyolar :/ nyse konu dağılmasın..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 17:31   #28
 
darkguitarist üyesinin avatarı
 
Bursa
Üyelik Tarihi: Mayıs 2010
Yaş: 30
Mesajlar: 36
darkguitarist Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

mugii tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
ailemde tek başedebilip zaptedebilen benim zaten. akabininde mesala dışarıda yürüyoruz yanımda arkadaşım var onun köpeği muamelesi yapıyolar ona tilt oluyorum bnm köpeğim diyorum hıı diip gene dewam ediyolar :/ nyse konu dağılmasın..
haha anlayabiliyorum.Ya ben köpek çok seviyorum ama ufak ırklarla dost olamıyorum çünkü ben iri olduğum için ezilme tehlikesi yada ben mıncıklarken ölme riski yaşıyor hayvanlar ben ondan rott istiyorumki böyle çimenlerde üstüne atladığımda benle güreşsin eve gelip mıncıkladığımda dayanabilsin
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-07-11, 20:01   #29
 
mugii üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 30
Mesajlar: 191
mugii Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

darkguitarist tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
haha anlayabiliyorum.Ya ben köpek çok seviyorum ama ufak ırklarla dost olamıyorum çünkü ben iri olduğum için ezilme tehlikesi yada ben mıncıklarken ölme riski yaşıyor hayvanlar ben ondan rott istiyorumki böyle çimenlerde üstüne atladığımda benle güreşsin eve gelip mıncıkladığımda dayanabilsin
sizin için demiyorum sakın yalnış anlamayında akrep nalan gayet köpeğinin üstüne oturup ezerek öldürmüştü =) ztn küçük ırklar blmioum bn sevemiyorum =) hayırlısı olsun şimdiden..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 16-07-11, 00:39   #30
 
Üyelik Tarihi: Tem 2011
Mesajlar: 173
elf1 Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Irk seçimi ile ilgili yardım

Apartman dairesinde büyük cins bir köpek besleyecekseniz , spor ihtiyacı küçük ırklardan fazla olacağından sık sık gezdirmeniz gerekecektir .

Bence alman kurdu da düşünebilirsiniz .
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Çok acil yardım!.. Yavru köpeklerle ilgili!. Bu Okul Bitmez Köpek Beslenmesi 28 06-08-14 21:56
Yardım Edin Lütfen Köpek Seçimi? Golden? Terrier? afyokgb Köpek Irkları 27 01-05-12 15:56
Star pet seçimi, üyelerle ilgili puffpuff Site Kullanımı Hakkında Soru ve Sorunlar 8 25-03-11 23:29
Hayvan Gen Kaynaklarının Korunması Hakkında Yönetmelik >Ferik ve Bulut< Hayvan Hakları Genel Konular 0 29-10-08 21:21
Kediler İçin İlk Yardım Bilgisi ve İlk Yardım Çantası semram94 Kedi Sağlığı 0 03-09-08 10:18



Saat 23:09.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198