Markamama.com


Cevap Yaz
Eski 09-09-08, 00:04   #1
 
meda üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2008
Yaş: 36
Mesajlar: 119
meda Çevrimdışı
Question hırlama sorunu

meda 10 aylık bi dişi havlamasını bilmez köpeklerden korkar onu sahiplendiğimizde 20 günlüktü hiçbir saldırıya falan maruz kalmadı
yaklaşık 2-3 ay önce ev değiştirdik ve 1.5-2 aydır bize karşı hırlamaya başladı biz her ne kadar engel olmaya çalışsakta hırlama sesinin tonu gün geçtikçe artıyo ve sertleşiyo
hırlamasında belirgin bi sebep yok ona kızdığımızdada hırlıyo oyun oynarkende severkende
bi eğitmenle görüştüm düzeltilebilir bi sorun olduğunu söyledi ama ben pek eğitmen taraftarı değilim bu davranışlarını nasıl düzeltebilirim aslında bence hırlaması çok sorun değil hatta iyi oluyo sokakta çocuklar korkup yaklaşmıyo ama bu huyu ilerler mi? ilerlerse ne gibi boyutlara varabilir?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-09-08, 21:30   #2
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Yaş: 37
Mesajlar: 1.000
3 hav 1 miyav Çevrimdışı
Blog Başlıkları: 4
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

1- Köpek yemeğini yerken insan ve diğer köpek ve hayvanlar olmak üzere kimseyi yanına sokmuyorsa, yaklaşana saldırıyorsa (yiyecek sahiplenme)
2- Köpek ona verilen oyuncakları veya evdeki değişik nesneleri sahiplenip bunların yanına kimseyi yaklaştırmıyorsa (obje sahiplenme)
3- Köpek sahibini veya evdeki diğer insanları veya evdeki diğer hayvanların hepsini veya bazılarını sahipleniyorsa ve kimseyi onların yanına yaklaştırmıyorsa (obje sahiplenme(canlı))
4- Köpek belli bir alanı sahipleniyorsa örneğin yattığı yeri, bir divanı, bir odayı, veya bahçede bir yeri ve buralara kimseyi sokmuyorsa (alan sahiplenme)
5- Köpek vücudunun bazı yerlerini veya tamamını kimseye elletmiyorsa (obje sahiplenme(kendisi))

Köpeklerin sergiledikleri bu davranışlar dominantlıkla ilgili olmayıp köpeğin davranış yapısında olan doğal davranışlarıdır. Bu davranışların şiddetleri köpekden köpeğe değişir bazılarında abartılı olarak öne çıkar


DEVAMINI FORUM DA BULABİLİRSİN (:
HAZIRLIYORM.....
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-09-08, 22:48   #3
 
meda üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2008
Yaş: 36
Mesajlar: 119
meda Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

bizimki öyle bişeyleri sahiplenmeden dolayı hırlamıyo gece yatağına gitmesini söylediğimizde hırlıyo
oyun oynuyoruz oyuncağıını attığımızda oyuncağını attığımız yerden alırken hırlıyo getiriyo bırakırken veya oyuncağı ağzındayken hırlıyo birçok hırlama sebebini anlıyorum ama bazende kucağımızda severken hırlıyo hemde bunu kendisini sevdirmek için kolumuzun altına girdiğinde yapıyo
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-09-08, 22:53   #4
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Yaş: 37
Mesajlar: 1.000
3 hav 1 miyav Çevrimdışı
Blog Başlıkları: 4
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

SANKİ ZEYTİNİ ANLATTIN (:
AÇIKÇASI HIRLAMADIĞI ANLAR ÇOK AZ, ZEYTİNİN
AMA BEN BUNU ŞÖYLE DÜŞÜNÜP KABULLENDİM 8 SENEDİR
O BİR BİREY VE MUTLAKA ANLATMAK İSTEDİĞİ BİR ŞEYLER VAR, HUYU BU NAPALIM.... (:
DEDİK HATTA AİLECE, ÇOK DA ÜZERİN DE DURMUYORUZ.....
O HIRLADIĞIN DA BEN DE HIIIRRRR DİYE ACAYİP BİR SES ÇIKARIYORUM KONUŞUYORUZ BÖYLE HIRLAŞARAK BİZ KIZIMLA (:
AMA FAZLASIYLA DETAYLI BİR DÖKÜMAN HAZIRLADIM FORUMDA İSERSEN BİR DE ORAYA GÖZAT (:
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-09-08, 22:18   #5
 
Bahar üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Ağu 2008
Mesajlar: 33
Bahar Çevrimdışı
Talking Cvp: hırlama sorunu

benim Tomi de herşeye hırlıyor yemek yerken önündeki herhangi bişey için vs vs biraz şımarık alıştırdık ama onun için de de varmış....
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-09-08, 23:28   #6
 
meda üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2008
Yaş: 36
Mesajlar: 119
meda Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

valla bizde artık vazgeçirmek için uğraşmıyoruz meda hırlıyo ben bağırıyorum geçinip gidiyoz
birçok köpişte varmış bu durum sadece benim gibi hayvan bakımında acemiler evham yapıyo galiba
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-09-08, 15:49   #7
 
sezen üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Haz 2008
Yaş: 29
Mesajlar: 34
sezen Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

evet efede obje sahipleniyo demekki topu elindeyken almak isteyen olursa hırlıyo.bikaç kez üstüne gittim bakayım napcak diye aldım topu havladı ağladı ama asla zarar verme girişimi olmadı
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-09-08, 22:55   #8
 
meda üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2008
Yaş: 36
Mesajlar: 119
meda Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

meda parçalamayı çok sevmesine rağmen hiçbir canlının canını acıttığı görülmemiştir
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 12-09-08, 00:29   #9
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Yaş: 37
Mesajlar: 1.000
3 hav 1 miyav Çevrimdışı
Blog Başlıkları: 4
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

ama şu da aklın da bulunsun bu acıtmayacağı anlamına gelmiyor, hırlama zaman zaman tepkisel bir davranış biçimidir köpekler de,
bu genellikle devrik ve sabitlenmiş bakışlarla yapıldığın da ve ağız çevresin de reflekstif gerinmeler , hareketler, titremeler de oluyorsa
istemeden de olsa zarar verebilir.....
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 12-09-08, 18:17   #10
 
napoli üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Eyl 2008
Yaş: 12
Mesajlar: 4
napoli Çevrimdışı
Thumbs up Cvp: hırlama sorunu

Öncelikle köpegini asla üzme onunla iyi vakit gecirmeye calıs büyük ihtimalle yeni yerini pek begenmedi. hosuna gitmeyen seyler vardır belkide.onunla evin içinde iyi vakit gecirerek evi tanıtmaya calıs.en çok sevdigi yemeklerden ver en cok sevdigi oyunları oyna ama evin içinde tabikide. sorununun ilerleyecegini bilmiyorum ama düzelmesse yasak koyman gerekecek. iyi davranacaksın ama sevdigi seyleri yapmicaksın. dısarımı çıkmak istedi 'hayır' gibi kısa cevaplar vererek senin üstün oldugunu ona bildirmen gerekecek düzelmeye basladıgı zaman fark edeceksin zaten ondan sonra koydugun yasakları kaldırarak onu mutlu edeceksin ve hersey düzelecek bana güvenebilirsin.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-05-11, 05:31   #11
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Mesajlar: 1
aCouSTiC Çevrimdışı
Exclamation Cvp: hırlama sorunu

3 hav 1 miyav tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
1- Köpek yemeğini yerken insan ve diğer köpek ve hayvanlar olmak üzere kimseyi yanına sokmuyorsa, yaklaşana saldırıyorsa (yiyecek sahiplenme)
2- Köpek ona verilen oyuncakları veya evdeki değişik nesneleri sahiplenip bunların yanına kimseyi yaklaştırmıyorsa (obje sahiplenme)
3- Köpek sahibini veya evdeki diğer insanları veya evdeki diğer hayvanların hepsini veya bazılarını sahipleniyorsa ve kimseyi onların yanına yaklaştırmıyorsa (obje sahiplenme(canlı))
4- Köpek belli bir alanı sahipleniyorsa örneğin yattığı yeri, bir divanı, bir odayı, veya bahçede bir yeri ve buralara kimseyi sokmuyorsa (alan sahiplenme)
5- Köpek vücudunun bazı yerlerini veya tamamını kimseye elletmiyorsa (obje sahiplenme(kendisi))

Köpeklerin sergiledikleri bu davranışlar dominantlıkla ilgili olmayıp köpeğin davranış yapısında olan doğal davranışlarıdır. Bu davranışların şiddetleri köpekden köpeğe değişir bazılarında abartılı olarak öne çıkar


DEVAMINI FORUM DA BULABİLİRSİN (:
HAZIRLIYORM.....

Yemek yerken yaklaşıldığında ya da kaba dokunulmaya çalışıldığında hırlama havlama gibi davranışlar kesinlikle DOĞAL DEĞİLDİR ve bu bir DAVRANIŞ BOZUKLUĞUDUR Soranlara yardımcı olabilirim bu konuda. Kesinlikle insanları yanlış bilgilendirmeyin, hiç bir köpeğin sahibine karşı yemeğini savunması doğal iç güdüsü olmasına rağmen bizlerin istemediği bir davranış olduğu gibi istenmeyen sonuçlara götürebileceği için doğru bir davranış olarak kesinlikle KABULEDİLEMEZ ve bu bir DAVRANIŞ BOZUKLUĞUDUR, DÜZELTİLEBİLİR sadece gerekeni yapmak gereklidir.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-01-12, 02:32   #12
 
Üyelik Tarihi: Oca 2012
Mesajlar: 2
maya.sanon Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

Merhaba benim de 3 aylık golden cinsi köpeğim var. otur yat kalk gel bekle komutlarını biliyor.. daha eve geldiğinin ilk günü gazete eğitimi verdik. Çok akıllı bir köpek hatta mamasını kabına koyduğumda otur bekle diyorum bir müddet sonra tamam afiyet olsun diyorum öyle başlıyor yemeye. bir kaç kere masadan kek cips falan aşırmışlığı var bende hayır diyordum ağzından alıyordum hiçbirşey yapmıyordu.. Bugün kurabiye çaldı masadan ve kaçtı bende almak için peşinden gittiğimde daha aramızda 4 adım falan varken hırlamaya başladı çok yoğun ve tehdit şeklinde hırlıyordu açıkcası korktum ve şaşırdım böyle bir hareketi ilk defa gördüğüm için kızım da.. sonra kafasına doğru yaklaştım bana hiç bakmıyordu gözlerini yere dikmiş dudakları titriyordu ağzındada kocaman kurabiye duruyor.. terlikten çok korkuyor diye terlikle yere vurdum bırak diye hiç tınlamadı bile yuttu gitti kurabiyeyi ve bana hiç bakmadı daha ilgilenmedi benimle bende onunla tabi daha sonra çok sevdiği ödül kurabiyeleri var onlarla vazgeçirip o huyundan kurtulsun diye tekrar kurabiye attım önüne tekrar aldı hırlamaya başladı bu sefer bırak onu kızım al ödül kurabiyen falan diye burnuna soktum ödül kurabiyesini istemedi ağzındaki kurabiyeyi sabitledi ve gene hırlamaya başladı.. bende bu sefer çok kızdım ve bitane indirdim poposuna.. kurabiyeyide bıraktı direk bana bütün dişlerini göstererek saldırmaya çalıştı.. şok geçirdim iyice.. ne yapmam gerekiyor yardım ederseniz çok sevinirim.. bi foruma ilk defa girdim bir hata yaptıysam affola..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 14-06-14, 23:59   #13
 
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Mesajlar: 1
ekınox Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

aCouSTiC tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Yemek yerken yaklaşıldığında ya da kaba dokunulmaya çalışıldığında hırlama havlama gibi davranışlar kesinlikle DOĞAL DEĞİLDİR ve bu bir DAVRANIŞ BOZUKLUĞUDUR Soranlara yardımcı olabilirim bu konuda. Kesinlikle insanları yanlış bilgilendirmeyin, hiç bir köpeğin sahibine karşı yemeğini savunması doğal iç güdüsü olmasına rağmen bizlerin istemediği bir davranış olduğu gibi istenmeyen sonuçlara götürebileceği için doğru bir davranış olarak kesinlikle KABULEDİLEMEZ ve bu bir DAVRANIŞ BOZUKLUĞUDUR, DÜZELTİLEBİLİR sadece gerekeni yapmak gereklidir.
merhaba kardesım bu konu hakkında bılgı alabılırmıyım benım rottweıler 15 aylık oldu we 1 ay oncesıne kadar hırlama sıkıntımız yoktu sımdı basladı
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-02-15, 13:12   #14
 
Üyelik Tarihi: Şub 2015
Mesajlar: 1
Sezgin42 Çevrimdışı
Wink Cvp: hırlama sorunu

Hırlayınca ona tokat atarmış gibi sertçe vurun benim köpeğim ilk geldiğinde çok hırlıyordu. Şimdi yemeğini yerken ağzını açıp kemiği ağzından alabiliyorum.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-02-15, 16:53   #15
 
Mina44 üyesinin avatarı
 
Beylikdüzü
Üyelik Tarihi: Ara 2014
Mesajlar: 50
Mina44 Çevrimdışı
Blog Başlıkları: 1
Varsayılan Cvp: hırlama sorunu

Benimde 2 yaşında dişi Golden'im var. Galiba bir etkiye kızmış olabilir.
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Idrar Yolu Sorunu sandre Kedi Sorunları 1 06-08-10 01:06
tuvalet sorunu??? fıstık2008 Köpek Sorunları 2 03-05-09 17:02
Köpeklerde Havlama Sorunu Mihav Köpek Eğitimi ve Psikolojisi 1 20-12-08 23:57
Köpekler De Hırlama Sorunu 3 hav 1 miyav Köpek Eğitimi ve Psikolojisi 5 11-09-08 00:14
Kedilerde Kısırlaştırma ve Hormon Sorunu semram94 Kedi Sağlığı 0 01-09-08 22:45



Saat 03:38.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198