Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Kedi Forumları > Kediler


Cevap Yaz
Eski 24-05-17, 21:36   #1
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Yeni Kedi

İyi günle mihav ailesi, sokakta çocukların resmen eziyet ettiği bi kedi aldık eve getirdik 2 haftalık dişi bizimde 2 yaşında erkek kedimiz var dişinin aşısı yok hiç bizimkinin aşıları tam // bu saatte tekrar sokağa ve barınağa bırakamam // yarın aşılarını yaptırıp 10 gün 2 sini bi arada tutmayı düşünüyorum sorumda araştırdım besleyenler varmış ama 2 yaşında bi kedinin yanına bu kadar ufak getiren olmamış hiç // evin asıl kedisi şuan agresif ve sadece kafesteki ufak olanı gözlemliyo yemek yemedi // bilen veya benzer durumla karşılaşmış olanlar yardımcı olabilirmi
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-05-17, 10:15   #2
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 507
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

Merhaba,
Biz 1 yaşına kadar yalnız yaşayan erkek kedimizin yanına sokaktan buldugumuz 2 aylık bir dişi getirmiştik.
Ama sizinki 2 haftalık, çok küçük kesinlikle en az 2-3 aylık olana kadar bir araya getirmeyin derim. Bu kadar küçük bir yavru 2 yaşında bir erkek kediye karşı kendini koruyamaz.

İki kediyi birbirine alıştırmanın belli bir yöntemi var, önce kokularına alışmalarını sağlayıp aşama aşama tanıştırmalısınız. Bunu araştırıp sırasıyla uygulayın. Birebir uyguladığınız halde yine de erkek kediniz yeni gelen yavruya tepki gösterecektir başlarda.
Bizimki ilk gördüğünde üstüne saldırmıştı, hemen müdahale ettik. Tamamen alışmaları 1,5 ayı buldu.
Bu süre içerisinde biz evde yokken asla yalnız bırakmadık, ayrı odada tuttuk yeni gelen küçüğü. Biz evdeyken bir arada geçirdikleri süreyi günden güne yavaş yavaş arttırdık ve gözetimimiz altında tuttuk.
1,5 ay sonra ilk defa birbirlerini yalayıp yanyana uyumuşlardı.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-05-17, 18:18   #3
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

2 haftalık değil yanlış yazmışım onu kusura bakmayın veterınerden geliyorum şuan aşılarını yaptırdım // maksimum 40 günlük olduğunu söyledi aşılarını yaptırmadan yaklaştırmadım şuan yaklaştığında büyük olan 1-2 kere tısladı bağırdı çağırdı şuan ufak olanı izliyo // (ufaklık kafeste) veterineri 1-2 saat günde gözetimim altında birbirlerine yaklaştırmamı söyledi // ufak olanı boş olan misafir odasına salıyorum büyük olan kapının arkasında bekliyo ayrılmıyo // peki birbirlerine alışmama durumu varmı bizimki eve misafir bile almıyo çünkü teşekkürler cevap için
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-05-17, 20:40   #4
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 507
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

IKostaKI tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
2 haftalık değil yanlış yazmışım onu kusura bakmayın veterınerden geliyorum şuan aşılarını yaptırdım // maksimum 40 günlük olduğunu söyledi aşılarını yaptırmadan yaklaştırmadım şuan yaklaştığında büyük olan 1-2 kere tısladı bağırdı çağırdı şuan ufak olanı izliyo // (ufaklık kafeste) veterineri 1-2 saat günde gözetimim altında birbirlerine yaklaştırmamı söyledi // ufak olanı boş olan misafir odasına salıyorum büyük olan kapının arkasında bekliyo ayrılmıyo // peki birbirlerine alışmama durumu varmı bizimki eve misafir bile almıyo çünkü teşekkürler cevap için
Yeni gelen yavru oldugu icin alisirlar diye dusunuyorum. Genelde iki yetiskin kedinin birbirine alismasi daha zor oluyor ama yeni gelen yavru oldugunda evdeki yetiskin kedinin kabullenmesi daha kolay oluyor. Tabi kolay dedigim yine en az 1 ayi buluyor Bu surecte epey sabirli olmalisiniz. Biz bir ara bizimkiler alisamayacak sanmistik ama zamanla oluyor. Acele etmemek lazim. Yeni gelen yavru misafir odasina ve size iyice alisinca onu gunde belirli sureler evin diger odalarina da cikartin, buyuk kedinizi misafir odasina koyun o sirada. Boylelikle birbirlerinin esyalarini koklayacak ve taniyacaklar. Ayrica yavru bu sirada evin diger yerlerini kesfetmis olacak. Buyuk kediniz 2 yil boyunca evin tek hakimi oldugundan basta yavruya kizacaktir, sinirlenecektir, hatta kiskanabilir de. Ona anlayis gosterin, kizmayin, eskisi gibi ilgi gostermeye devam edin ki bu yavru gelince benim pabucum dama atildi demesin simdiden kolayliklar diliyorum size.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-05-17, 22:33   #5
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

konuyu açalı 4 gün olmuş gözlemler şu şekilde büyük küçüğü hiçbişekilde kabul etmiyo günde 1 saat büyüğü elimde tutuyorum ufak olan geziyo onun dışında full misafir odasında kalıyo 10 15 dk ufak ulanı kafese koyup büyükle bırakıyorum ortaya büyük yine dövüyo küçükte karşılık veriyo içerden bakalım ne olacak
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-05-17, 10:02   #6
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 507
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

IKostaKI tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
konuyu açalı 4 gün olmuş gözlemler şu şekilde büyük küçüğü hiçbişekilde kabul etmiyo günde 1 saat büyüğü elimde tutuyorum ufak olan geziyo onun dışında full misafir odasında kalıyo 10 15 dk ufak ulanı kafese koyup büyükle bırakıyorum ortaya büyük yine dövüyo küçükte karşılık veriyo içerden bakalım ne olacak
Daha çok erken, sabırlı olmalısınız. Çok normal şimdi böyle davranması büyük kedinizin. Bizim büyük kedimiz küçüğün eşyalarını koklayıp koklayıp sinirli sinirli homurdanırdı Önce kokusuna alışıp kokusunu kabullenecek. Bu süre içinde çok fazla bir araya getirmeyin. Ama küçüğün eşyalarını alıp büyüğün önüne koyun, koklasın.
Büyüğü misafir odasında gezdirin, koklasın yine bol bol. Tabi bu arada küçüğü emniyetli bir yere alın.
Kokusuna kızmamaya başlayacak bir süre sonra. Ondan sonra yavaş yavaş artık bir araya getirme aşaması başlıyor. Tabi o zaman da hemen arkadaş olmayacaklar, tıslamalar, sırtını kabartmalar olacak. Kavga edecek gibi olurlarsa ayırmanız gerekecek. Yavaş yavaş kavga etmeden bir arada geçirebildikleri süre artacak.

Şu anda henüz erken, olumlu bir gelişme gözlemlememeniz çok normal, moraliniz bozulmasın. Zamana ihtiyaçları var
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-05-17, 13:55   #7
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

Az önce mama verdim ufak olana büyükte geldi beraber yediler mamalarını ufak olan yerken büyük onu kokladı kulağını sırtını filan sorun yoktu ufak olan yemeğini yedi oyun oynamak için büyük olanın kuyruğuna tutunca büyük tepki verdi bende tekrar misafir odasına koydum ufak olanı sanırım tek olumlu olay beraber yemek yemeleri // büyüğün sorunu sevmemek değil sanırım // küçüğün çok fazla oyun istemesi büyüğün istememesi
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-05-17, 15:37   #8
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 507
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

IKostaKI tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Az önce mama verdim ufak olana büyükte geldi beraber yediler mamalarını ufak olan yerken büyük onu kokladı kulağını sırtını filan sorun yoktu ufak olan yemeğini yedi oyun oynamak için büyük olanın kuyruğuna tutunca büyük tepki verdi bende tekrar misafir odasına koydum ufak olanı sanırım tek olumlu olay beraber yemek yemeleri // büyüğün sorunu sevmemek değil sanırım // küçüğün çok fazla oyun istemesi büyüğün istememesi
Beraber yemek yemeleri çok güzel, bunu devam ettirin. Beraber oyun da oynatabilirsiniz, böylece ilgileri direkt birbirlerinin üzerinde olmaz, ve aynı zamanda da birbirlerinin varlığını pozitif şeylerle ilişkilendirmiş olurlar.
Küçüğü her koklayıp saldırmadığında büyük kedinizi ödüllendirebilirsiniz, bu da işe yarar.

Yavrular çok oyuncu olduklarından bazen oyun oynama istekleri ile büyük kedilerin canını sıkabiliyorlar. Bizde de öyle olmuştu. Küçük oynamak istedikçe büyük sinirleniyordu. Bir süre sonra ufaklık büyüğü rahat bırakması gerektiğini anladı. Sonra büyük kedimiz de oyunlardan keyif almaya başladı Hatta bir süre sonra büyük olan küçüğü bunaltmaya bile başladı
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 31-05-17, 16:33   #9
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

bugün balkona çıkardım 2 si birbirine bulaşmadan balkonda turladılar taaki ufak olan büyükle oynamak isteyinceye kadar // ufak olanda kanlı ishal tespit ettim araştırdığımda gençlik hastalığı denen bişeyde olabilirmiş iç dış parazit yaptırdığımda veterineri 1 haftaya getirin demişti 1 hafta olmadığı için götürmedim karma aşısı yok yani büyük olanın aşıları tamam // baktığımda bu hastalık karma aşısı olmayınca bulaşıcı olabiliyomuş // ne yapmalıyım
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-06-17, 12:49   #10
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 507
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

IKostaKI tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
bugün balkona çıkardım 2 si birbirine bulaşmadan balkonda turladılar taaki ufak olan büyükle oynamak isteyinceye kadar // ufak olanda kanlı ishal tespit ettim araştırdığımda gençlik hastalığı denen bişeyde olabilirmiş iç dış parazit yaptırdığımda veterineri 1 haftaya getirin demişti 1 hafta olmadığı için götürmedim karma aşısı yok yani büyük olanın aşıları tamam // baktığımda bu hastalık karma aşısı olmayınca bulaşıcı olabiliyomuş // ne yapmalıyım
Küçük zamanla anlar büyüğün kızdığını, daha az rahatsız etmeye başlar, dengeyi kurarlar. Şu anda gayet iyi gidiyor görünüyor alışma süreci
Kanlı ishal dediğiniz dışkısında kan gördünüz sanırım ve ishal şeklindeydi. Bunu parazit yapabilir. Yeni yaptırmışsınız iç parazitini, parazit vardır büyük ihtimalle döküyor olabilir. Tekrar olacak mı takip edin. Zaten 1 hafta dolunca tekrar götürecekmişsiniz, bir doz daha yapılması gerekebilir duruma göre.
Kanlı ishal denen hastalık bundan farklı. İshal ile birlikte iştahsızlık, halsizlik, ateş, kusma görülüyor. Sizin yavrunuzun iştahında bir problem yoksa, genel durumu iyiyse, hareketliyse, oyun oynuyorsa endişelenecek bir durum olduğunu sanmıyorum.
Bizim kedimizde de olmuştu bir kere ishal ve biraz da kan vardı. Bağırsak florası bozulmuş dedi veterinerimiz, 3 gün antibiyotik yapıldı ve 1 hafta bağırsak düzenleyici macun kullanmıştık. Geçti, bir daha olmadı. Diğer kedimizden ayırmadık, sizin de şu anda eğer başka bir belirti yoksa diğer büyük kediniz için endişe etmenize gerek yok.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 03-06-17, 14:30   #11
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

bu iyiyemi işaret kötüyemi bilmiyorum ama beni gülme krizine soktuğu kesin // ufak kediyi evde gezsin diye saldım evin içine tüm odaları açarak büyük olanıda balkona almıştım beraber oynuyoduk ikimizde uyumuşuz uyandığımda ufak olanı yerine koymak için odaları arıyodum şehzade benden önce bulmuş ufak olan bunun yatağına yatmış şehzade önce bana baktı sonra yavruya baktı miyavladı ensesinden ısırıp yatağın dışına bıraktı girdi yattı ufak olanda bıraktığı yerde uyudu ama ne olur ne olmaz diye yine yerine koydum
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 03-06-17, 17:38   #12
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 507
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

IKostaKI tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
bu iyiyemi işaret kötüyemi bilmiyorum ama beni gülme krizine soktuğu kesin // ufak kediyi evde gezsin diye saldım evin içine tüm odaları açarak büyük olanıda balkona almıştım beraber oynuyoduk ikimizde uyumuşuz uyandığımda ufak olanı yerine koymak için odaları arıyodum şehzade benden önce bulmuş ufak olan bunun yatağına yatmış şehzade önce bana baktı sonra yavruya baktı miyavladı ensesinden ısırıp yatağın dışına bıraktı girdi yattı ufak olanda bıraktığı yerde uyudu ama ne olur ne olmaz diye yine yerine koydum
Hahahhhaha "Bunun benim yatağımda ne işi var?" der gibi olmuş
Ama birlikte kavga etmeden baya vakit geçirebiliyorlar, çok güzel. Siz uyurken zaten kavga falan olsa sesi duyardınız. Küçük de büyüğün yatağına falan yattığına göre o da kendini bayağı rahat hissediyor gibi
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-06-17, 01:02   #13
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

2 hafta oldu ve sonuçlar // ufak olan eve tamamen alıştı oyun oynuyo koşuyo atlıyo sağda solda uyuyo /// gelgelelim büyük olana // fazla durgunlaştı çok oyuncu bi kedi değildi ama önceden halıda yuvarlanma olsun balkon olsun çıkardı oynardı girer yatardı // şimdi ise uyuyo uyanıyo yemek yiyo su içiyo gidiyo geri yatıyo balkona koşa koşa çıkardı şimdi giriyo 1-2 dk dolanıyo çıkıyo geri yatıyo // bi araya getirdiğimde ise küçük ulanı ufak tefek ısırıyo küçük olan ona yaklaştıkça sinirleniyo // küçük için işler yolunda ama büyük olana ne yapmam gerek
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-06-17, 09:34   #14
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 507
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

Büyük kediniz daha küçüğün varlığına tam alışamamış anlaşılan, mutsuz görünüyor, eğer başka bir sağlık sorunu olmadığına eminseniz.
Küçük oynamak istedikçe rahatsız oluyor, bir de eskiden evde tek kediydi şimdi biraz pabucu dama atılmış gibi hissediyor olabilir.
Küçük zaten bayağı alışmış. Siz şimdi büyük kedinizin kendini dışlanmış hissetmemesi için ona bol bol ilgi gösterin, sevin, oyun oynatmaya çalışın ki yeni kedi gelince kendisi ikinci plana atılmış gibi hissetmesin. Siz de belki farkında olmadan onu ihmal etmiş olabilirsiniz yeni yavru gelince.
Biraz şımartın büyük kedinizi. Bu şekilde zamanla keyfi yerine gelecektir diye düşünüyorum. Zaten bir süre sonra yavru da biraz daha büyüyecek, hem birbirlerine biraz daha alışmış olacaklar. Yavaş yavaş oyun da oynamaya başlarlar, ikisi de daha mutlu olur.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-06-17, 20:06   #15
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 9
IKostaKI Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Yeni Kedi

ani gelişen bi olay iyimi kötümü yine bilemedim // balkonda otururken küçük olanı çıkardım büyük olanda çıktı balkonda küçük olan büyüğün kuyruğunun peşine takıldı büyükte sağa sola salladı koşturdu derken sonra ufak olan büyüğün bacağına sırtına boynuna derken derken büyük olana baya taktı oynamaya çalıştı normalde büyük olan ısırırdı yine ısırdı gerçi ama küçüğü almaya gittiğimde canını yakmadan ısırdığını sürekli ısırıp bıraktığını farkettim müdahale etmeden bekledim küçük olan eline yüzüne elliyo büyük olanın bacağına atlıyo filan büyük olanda arada ısırıyo patisiyle tutuyo ne uzattım be // kısacası ufak olana zarar vermeden bekliyo // 2 si içinde kaygım var //
1.si büyük olan sürekli ufak olanın peşinde ne yemeğe ne suya bırakmıyo büyük olanı tutunca yiyip içebiliyo
2.si ufak olan koltuk dolap gibi ufak yerlere giriyo büyük kafasını uzattığında direkt yüz bölgesine pati atıyo normal oynasalarda yüze çok pati atıyo
büyük olanın gözüne filan zarar verirmi

haftada 1-2 sefer durum bildirdiğim için biraz uzun oldu kusura bakmayın detaylıca anlatmak istedim
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Bir Kedi ile Yaşamanın Kuralları! ASRIN Kediler 2 28-07-16 17:49
Yeni kedi sahiplendim,yardımınız gerek! lelouchsama Kediler 24 18-01-15 01:26
Kedi evi tırmalaması ve yeni kedi masrafı raporum :) Angelpet Paylaşım - Sohbet 10 04-12-14 01:00
İslamda Kedi MelAB Kedi Sorunları 0 08-01-14 14:47
Kedi Sözlüğü merveminnoss Kediler 4 29-06-12 16:12



Saat 07:49.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198