Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Kedi Forumları > Kediler


Cevap Yaz
Eski 09-06-14, 12:54   #1
 
Üyelik Tarihi: Oca 2014
Mesajlar: 451
lizbourne Çevrimdışı
Varsayılan Kusması için veterinere bıraktık

Arkadaşlar kedimizi kusması için veterinere bıraktık. İşte iran kedisi olduğu için tüyleri uzun, zaten hep tüylerini yerken görüyorum, yapılması gereken bir şey olduğu için kusturacağız. Bugün saat 11'de bıraktık, akşam 5-6 arası alabilirsiniz dedi. Bana biraz uzun geldi, sonuçta sadece biraz kusturacak. Sizce normal midir? Yoksa adam bildiğin keyfine göre mi orada tutuyor kedimizi? Şimdiden özledik zaten keyfi kalıyorsa sinirleneceğim valla... Birkaç saatte halledilen bir şeyse bu kadar bekletmesi hiç hoş bir şey değil. Hem kusacak midesi boşalacak o kadar eve gelip dinlenirdi orada öyle bekletecek ya...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 12:59   #2
 
Üyelik Tarihi: Eki 2013
Mesajlar: 1.521
canancan Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

kusması için veterinere kedi bırakıldığınıda ilk kez duymuş oldum.hay yarabbim ne enteresan veterinerler ve bunlara inanan sahipler var.malt verirsiniz,çim verirsiniz midesini rahatlatırsınız.kusması için veterinere neden bırakıldı boğazınımı tıkadı boğulma tehlikesimi geçirdi nedir yani? öğürmesi normal dediğim şekillerde çözüm bulabilirdiniz.kedi boşuna stres oldu.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 14:35   #3
 
Üyelik Tarihi: Oca 2014
Mesajlar: 451
lizbourne Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

canancan tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
kusması için veterinere kedi bırakıldığınıda ilk kez duymuş oldum.hay yarabbim ne enteresan veterinerler ve bunlara inanan sahipler var.malt verirsiniz,çim verirsiniz midesini rahatlatırsınız.kusması için veterinere neden bırakıldı boğazınımı tıkadı boğulma tehlikesimi geçirdi nedir yani? öğürmesi normal dediğim şekillerde çözüm bulabilirdiniz.kedi boşuna stres oldu.
Ya biz bilemedik ki... Zaten kusması gerektiğini bile biz veterinere söyledik o da 'ha evet kusacak' falan demiş yani veterinerde de bir gariplik var, zaten hep böyle birkaç garip olay daha yaşadık. Ben bu veterinere çok güvenmiyorum o yüzden de yazın başka veteriner bulmayı planlıyorum zaten ama buna denk geldi işte şimdilik... Veteriner kendisi burada kalsın ben yaparım dedi, bilemiyorum...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 14:40   #4
 
ceterisp üyesinin avatarı
 
Aydın
Üyelik Tarihi: Tem 2010
Mesajlar: 265
ceterisp Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Forumda kedi bakımı ile ilgili oldukça açıklayıcı bilgiler ve detaylı tecrübeler var. biraz okursanız sizin için çok faydalı olur. Yukarıda forumlarda ara seçeneği var oradan istediğiniz konu başlığını yazın detaylı bilgi alırsınız.
Böylece paranız boşa gitmemiş olur. Herşey için veterinere gitmenize gerek yok...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 14:48   #5
 
omar üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Yaş: 35
Mesajlar: 693
omar Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Bu veterinerlerin çoğu paragöz, bunun başka açıklaması yok. Bu seferlik iş işten geçmiş ama bundan sonrası için Gimpet'in malt kremi var tüp şeklinde her gün ondan biraz verebilirsiniz, yine Gimpet ve Beaphar markalarının tüy yumaklarını engelleyici ödül kurabiyeleri var, onlarda günde 4-5 tane verebilirsiniz elinizden. Hem aranızdaki bağı güçlendirir. Bu saydığım ürünleri düzenli olarak kullanmanız halinde sorun yaşamazsınız bir daha.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 15:18   #6
 
Mehmed üyesinin avatarı
 
Eskişehir
Üyelik Tarihi: Eki 2013
Mesajlar: 234
Mehmed Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

lizbourne tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Ya biz bilemedik ki... Zaten kusması gerektiğini bile biz veterinere söyledik o da 'ha evet kusacak' falan demiş yani veterinerde de bir gariplik var, zaten hep böyle birkaç garip olay daha yaşadık. Ben bu veterinere çok güvenmiyorum o yüzden de yazın başka veteriner bulmayı planlıyorum zaten ama buna denk geldi işte şimdilik... Veteriner kendisi burada kalsın ben yaparım dedi, bilemiyorum...

Eskişehir'de oturuyorsunuz galiba. Hangi veteriner olduğunu söyler misiniz acaba? Ona göre önlem aldıralım çevremize.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 15:27   #7
 
Üyelik Tarihi: Oca 2014
Mesajlar: 451
lizbourne Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Ya arkadaşlar çok sert çıktınız gibi hissediyorum... Tamam adamın bazı saçmalıkları var ama o kadar da kötü bir adama benzemiyor, belki de sadece ben evham yapıyorum bilemiyorum...

Yalnız aptal gibi hissediyorum kendimi çünkü önerilerinizi bile anlayamıyorum Şimdi kusturmasak oluyor mu? O malt kremini biraz araştırmıştım dün zaten ama onda dışkıyla atıldığını okumuştum. Belki yeterli olmaz diye kustursak daha iyi olur diye düşündüm. Aslında adam bize ilacı verecekti evde kusturacaktık ama biz onu o halde görürsek üzülürüz diye adam da bana getirin kalsın kustururum dedi yani olay bundan ibaret...

Siz önerilerinizi bana açıklarsanız (ayrıntılı bir şekilde ) çok memnun olurum. Mesela o malt kremi ne sıklıkla veriliyor, nasıl çıkarıyor dışkıyla mı kusmayla mı? Ayrıca omar'ın dediği tüy yumaklarını önleyici kurabiyeler yeterli olur mu? Sonuçta dediğim gibi kedimiz iran kedisi tüyleri o kadar fazla ki... Yerdeki kendisinden dökülmüş kocaman tüy yumaklarını yediğini gözlerimizle gördük engellemeye çalışsak da bizden gizli de yiyordur mutlaka... Şimdi böyle bir kediye en iyi yöntem hangisi olur?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 15:29   #8
 
Üyelik Tarihi: Oca 2014
Mesajlar: 451
lizbourne Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Mesela veteriner genel muayene (diş kulak vs) ve tırnak kesimi için 15 tl alıyor. Sizce bu adam paragöz mü gerçekten?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 15:50   #9
 
Üyelik Tarihi: Oca 2014
Mesajlar: 451
lizbourne Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Ya bir de arkadaşlar bu malt gibi yöntemler daha çok -oluşmasını engelleme- şeklinde... yani şimdiye kadar tüy topaklanmışsa midesinde onu kullanmak zaten bir işe yaramazdı değil mi? Bir kere kustururuz bundan sonra kullanırız o halde...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 16:02   #10
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Şub 2014
Mesajlar: 524
AndroidNavy Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Aslında kedilerin kusturulması veterinerler tarafından tavsiye edilmeyen bir olay. Onun yerine malt macun çim gibi şeylerle tüylerin sindirilip dışkı şeklinde çıkarılmasını daha uygun görüyorlar. Bence kediye kıl kusturayım derken herhangi bir sorun oluşabilir ki veterinerin biraz bu konuda bilgisiz gibi duruyor. Ayrıca hayvanın psikolojisi için de bir kafeste evinden uzak sevdiklerinin olmadığı bir yerde olmak da güzel bir şey olmasa gerek. Umarım bu olaydan sonra trip atmaz küçük bey
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 16:37   #11
 
Üyelik Tarihi: Oca 2014
Mesajlar: 451
lizbourne Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

AndroidNavy tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Aslında kedilerin kusturulması veterinerler tarafından tavsiye edilmeyen bir olay. Onun yerine malt macun çim gibi şeylerle tüylerin sindirilip dışkı şeklinde çıkarılmasını daha uygun görüyorlar. Bence kediye kıl kusturayım derken herhangi bir sorun oluşabilir ki veterinerin biraz bu konuda bilgisiz gibi duruyor. Ayrıca hayvanın psikolojisi için de bir kafeste evinden uzak sevdiklerinin olmadığı bir yerde olmak da güzel bir şey olmasa gerek. Umarım bu olaydan sonra trip atmaz küçük bey
Ama sonuçta 9 aylık ve biz bu zamana kadar öyle şeyler hiç kullanmadık ve hiç kusturmadık da... Muhtemelen içinde bayağı birikmiştir O yüzden de bir kere kustuktan sonra öyle önleyici şeyler kullanmayı düşünmeye başladım.

Aslında adamın tek sorunu biraz bilgisiz olması gibi geliyor bana da Çünkü çoğu şeyi biz söyleyince 'Ha evet bir de o var' gibi karşılıyor sanki... Mesela kulaklarına bakmak aklına dahi gelmemişti, ben seslere tepki vermediğini fark edince söyledim ve baktı ki iltihaplanmış falan öyle ilaç verdi... Yani bunun gibi çok olay yaşadık bilemiyorum...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 16:39   #12
 
Üyelik Tarihi: Nis 2013
Mesajlar: 1.818
Pıtırsonic Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

ben de kedinin tüy için kusturulduğunu ilk kez duyuyorum, kedi ihtiyaç duyduğunda kendisi kusar zaten. tüylerin çok topaklandığını nereden anlayıp neye göre sadece tüyleri kusturacak ki? tamamen midesini boşaltması gerek tüylerin çıktığına emin olmak için ve bu bana hiç sağlıklı gelmedi. eğer bir sorun oluşursa anca veterinere götürürsünüz, onun dışında götürmeye gerek yok.

genel muayeneden bence çok az alıyor, en az 30-40 tl alıyor veterinerler. devlete bağlı veterinerlik okulu 25 tl alıyor. hatta benim 2 sene önce Pıtır'ı götürdüğüm hekim full muayeneden 50 tl almıştı, bana uygun gelmişti. tabii muayene adı altında sadece gözle bakıyorsa o ayrı ama ciğerlerinin dinlenmesi, ateşinin ölçülmesi, diş-kulak muayenesi ve gerekirse temizlenmesinin yanında tırnak kesimi 50 tl idi (ben tırnaklarını kestirtmemiştim).

malt dışkıyla tüy atımını kolaylaştırıyor. tüy oluşumunu engellemiyor, yalandıkları için tüyleri yutmaları kaçınılmaz zaten. sadece atımına yardımcı oluyor. ben uzun tüylü kedime haftada bir veriyorum, doğal bir ürün olmadığından sık kullanmıyorum. çim de kullanabilirsiniz, hatta yeterli gelirse sırf çim kullanın. sonuçta en doğalı bu. çimin yanında yaş mamasına bir kaç dal maydanoz ekleyip blenderdan geçirin. o da kusarak tüy atımını kolaylaştırır, çimle aynı etkiyi yapıyor. benimkiler çim yemediği için ben birine unutmazsam haftada bir malt, ayrıca hepsine de mamalarına maydanoz ekliyorum. bunca yıldır tüy atımı konusunda bir problemle karşılaşmadık. kediniz de ihtiyaç duyarsa kendisi kusar, şu kadar ayda şu kadar kusması lazım gibi bir kıstas yok. boşu boşuna strese sokmayın bence.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 16:40   #13
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Şub 2014
Mesajlar: 524
AndroidNavy Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Bu zamana kadar kusmaması güzel bir şey değil mi ? Demek ki tüylerini dışkı yoluyla çıkarıyor. Kediler kusmak için sonuçta veterinere ihtiyaç duymuyor. Kusma ihtiyacı olsa bunu kendi de yapardı hatta sen boğuluyor falan zannedebilirdin ilk olduğu için ama kedin buna gerek duymamış demek ki rahatmış. Umarım o bilgi seviyesi ile kediye yanlış bir şey yapmaz kusturmak için. Bana kalırsa daha iyi bir veteriner aramaya başlamalısın. Anlattığın şeyler hiç normal değil çünkü...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 17:00   #14
 
Üyelik Tarihi: Oca 2014
Mesajlar: 451
lizbourne Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

Kusması gerekmiyor mu gerçekten? Ben de bunu hep bir yerlerden okudum sanki aklımda kalmış hatta bu forumdan da bir arkadaş kusması gerektiğini söylemişti, biz de dolayısıyla veterinere söyledik böyle başladı... Burada da veteriner hatalı oluyor çünkü bir uzman olarak bizi yönlendirmesi gerekirdi ve kusturmanın gereksiz olduğunu söylemeliydi ve taa baştan maltı vermeliydi...

Genel muayeneden bence az almıyor çünkü hiçbir şey yaptığı yok. Sizin dedikleriniz kadarını yapmıyor. İşte tırnaklarını kesiyor, dişlerine bakıyor. Kulaklarına bile o iltihaplanmadan sonra bakmaya başladı. İşte gözlerine falan bakıyor, sadece elle dokunup kontrol ediyor, büyük şeyler yapmıyor. Aslında 15 tl bana çok da fazla gelmedi ki para da sorun değil kedime iyi baksın yeter başka bir şey istemiyorum ama bunu beceremediği düşüncesi bir yanda kafamın içinde hep düşündürüyor beni...

Birazdan kedimizi alırız zaten bundan sonra maltı kullanmayı düşünüyorum teşekkürler bilgileriniz için
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-06-14, 17:05   #15
 
Üyelik Tarihi: Eki 2013
Mesajlar: 1.521
canancan Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kusması için veterinere bıraktık

lizbourne tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Ya bir de arkadaşlar bu malt gibi yöntemler daha çok -oluşmasını engelleme- şeklinde... yani şimdiye kadar tüy topaklanmışsa midesinde onu kullanmak zaten bir işe yaramazdı değil mi? Bir kere kustururuz bundan sonra kullanırız o halde...
neden kusmasına bu kadar taktınız anlamakta zorluk çekiyorum.bizlerde her midemiz bulandığında kusmuyoruz.kimi kedi kusar kimi kedi öğürür kusmaz.şu kadar sıklıkta kusar yada hiç kusmaz diyemeyiz hiçbir kedi için.kedinize malt verin çim verin.malt doğal değil denmişte bizlerin yediği her sebzeye hormon basılıp zirai ilaçlama yapılırken yadiğimiz tavuk bile doğal değilken yardımcı bir ürün doğal değil diye kullanmamak bence pek doğru değil.sonuçta öğürmelerin önüne geçilecek.şu kadar ücret alan prargözdür şu kadar alan değildir diye veterinerler hakkında iyidir kötüdür ayrımı yapamayız.bu durumda bilgi konuşur para değil.röntgenmi çekmiş napmışta midesinde tüy topağı olduğunu anlamış.hadi anladı diyelim midesinde tüy topağı var diye ölen kedi hiç duymadım.mide asiti bir süre sonra eritir zaten tüy denen şey demir değil sonuçta.kediniz yerdeki tüylerini bile yutuyorsa evi hergün süpürecekseniz çünkü tüylerle beraber tozda yutuyor bu onun için zararlı.sizdeki hata şu.9 aydır iran kedisi besleyip o ırka özel yaşanabilecek olumsuzlukları araştırmamanız.yoksa her forumda iran kedisinin tüy kusma göz akıntısı vb problemleri sahipleri tarafından yazılıyor.petshoptan malt ve çim alın.hatta çiçekçiden buğday çimi tohumu alın küçük saksıda siz yetiştirin.diktikten bir hafta sonra yesin.maltı günaşırı yada hergün 2-3 cm kadar kedinize yedirin ve taramayı ihmal etmeyin.hem dökülen tüy miktarını bir nebze azaltmış hemde yutmasını önlemiş olursunuz.
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
neden barf/çiğ diet ? :) wafflewaffle Köpek Beslenmesi 19 29-03-14 19:51
Yeni alıyorum neler yapmalıyım? Yardııım Lucky :] Köpekler 7 17-07-12 13:27
Balıgımız Hasta mı? Hasta ise tedavisi nasıl olmalı ? Mihav Balık Sağlığı & Beslenmesi 11 24-04-12 13:34
Kanarya Beslenmesi Kuscuusta Kuş Sağlığı & Eğitimi 0 01-02-12 09:12
Ev ve Süs Hayvanları Satış, Barınma ve Eğitim Yerlerinin Kuruluş, Açılış, Ruhsat, Çal >Ferik ve Bulut< Hayvan Hakları Genel Konular 0 12-12-08 23:17



Saat 13:02.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198