Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Kedi Forumları > Kedi Sağlığı


Cevap Yaz
Eski 20-09-14, 22:18   #1
 
Basit üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Mesajlar: 335
Basit Çevrimdışı
Varsayılan Hamile Sokak Kedisi

Merhabalar öncelikle.
Bugün bahçede kardeşim bir kedi bulmuş.Tahminen 6-7 aylık siyah bakımlı bir dişi önce şişman olduğunu düşündüm fakat yakından bakında karnında belirgin bir şekilde şişlik vardı.Ve hamile olduğunu düşünüyorum sürekli betonda kalçasını kaldırıyor gibi (kızgınlık pozisyonunda) yatıyor kendini sevdirmeye bayılıyor kendinden geçiyor Hemen oğlumun mamasından getirdim vitamin verdim suyunu da koydum ama kedi bize aşık oldu sanırım.Şaka bir yana gerçekten cok canayakın tüyleri de bakımlı.Ayrıca eklemek isterim ki,tırnakları da kesilmiş.Yani evden kaçıp hamile kalmış olabilir veya bilemiyorum belki de hamile olduğu için evden atıldı..
Evde 9 aylık baskın karakterli saldırgan denilebilecek kadar ısıran bir erkek kedim var.Kendisi kısır.
Eve hamile kediyi ne kadar almak istesem de ailem izin vermedi ancak biraz daha duygu sömürüsü yaparsam alabileceğime inanıyorum.
Ben o kediyle yaklaşık 2 saat vakit geçirdim o sırada bunu gören komşularımız ''Yavruları doğsun da zehirleyelim bunu bizim evin önünde görürsem tekmeyi basarım'' dedi..Ben de onlara siz de çocuklarınıza dikkat edin,tekmeyi basarım yanlışlıkla falan dedim.Yani demek istediğim kış geliyorken yavrularını sokakta doğurması hiç güvenli değil..
Bu arada eklemek istediğim bir şey var.Kedinin göğüs kısmında memelerinin etrafında tüyler dökülmüş yani açık ve belirgin rengi de değişik erkek kediminkilere göre.
Ben bu kediyi evime alsam alışabilir mi ? Doğumuna ne kadar var tahmin edemiyorum ama yavru sayısı az sanırım karnı aşırı şiş değil..Kedi çok zayıf zaten kemikleri sayılıyor deri diye bişey yok sanki.Yağ yok yani.
Neyse çok uzun oldu affınıza sığınarak sorularımı sorayım artık..
Erkek kedimle alışmaları zaman alacak biliyorum.Asıl sorun yavrulara erkek kedim zarar verir değil mi ? Erkek kediler yavruları boğuyor diye biliyorum..Yaklaşık 2 ay ayrı odalarda tutmak gerçekten zor olacak sanırım
Yavrular 1-2 tane(Sanırım) ve annenin büyük ihtimal ilk hamileliği..Doğumda sıkıntı olmaz umarım.Eğer sahiplenirsem veterinere götüreceğim zaten
Kediyi eve alamadım bu akşam.Kucağıma alınca karnından tutmasam da rahatsız oluyor sesi kısık kısık miyavlıyor.Sanırım sesi değişik ya da hasta bilemiyorum.Sesi gerçekten acayip.Kapı gıcırtısı gibi yani nasıl desem hiç miyav değil
Anne kedi eve alışır mı ? Kendini sevdirmeye bayılıyor ama evde mutlu olur mu hiç bilmiyorum.Erkek kedim başka odada olsa da varlığı rahatsız edebilir sanırım..
Bahçemizde yer ayarlamayı düşündüm ancak burası apartman.Ve okula gidiyorum sürekli başlarında değilim.Komşularımızda vicdan yok gerçekten ne yapacakları belli olmaz.Bu yüzden eve almak isterdim.Yavruları da 2 aylık olunca sahiplendirmek tabiki..
Aslında belki de boşuna panik yapıyorum.Kedi şu an gitti ama yarın büyük ihtimal gelir çünkü yaklaşık 250 gram mama yedi.Öyle de açmış yavrum
Şimdiden düşünceleriniz için teşekkürler
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-09-14, 22:59   #2
 
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Mesajlar: 710
gülhanım Çevrimdışı
Blog Başlıkları: 8
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Hamile kediler,diğer kedilerden kendilerini ve yavrularını çok güzel koruyabilirler.Eve alırsanız kedinizi kendine yaklaştırmayacaktır muhtemelen.Eğer kendini güvende hissetmezse gitmek isteyecektir.Ben evime 2 tane hamile kedi getirmiştim ayrı zamanlarda .Biraz uyuyup karınlarını doyurup gitmek istiyorlardı.Birini sahiplendirdim,diğeri kayboldu.zorla evde tutmak istemedim.Çünkü evdeki kedilerim huzursuz oldu,dışarı çıkmak ,hamile kediden uzaklaşmak istiyorlardı.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-09-14, 23:13   #3
 
Kocaeli (İzmit)
Üyelik Tarihi: Kas 2013
Mesajlar: 2.190
Gizem-Pasa Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Bence ilk işiniz ilan vermek olsun kedilerin daha doğrusu benim kedilerimin tırnakları çok çabuk uzuyor en fazla bir buçuk hafta sürüyor uzaması. Demem o ki sokağa atılmış tırnakları kesik bir halde... Aynı şekilde bende erkek kediler yavruları boğuyor diye duymuştum nasıl bir tepki vereceğini bilmiyorum ama uzak tutabilirseniz daha iyi olur. Ayrıca şunu da eklemeliyim ki o kedinin orada barınması siz ne kadar iyilik yapmaya çalışsanız da kedi için kötü olabilir. Komşularınızda çok insaflıymış doğum yapmasını beklemişler ayyy canım ne de insancıl. onun bunun çocukları.. Neyse... Anne kedi ev kedisiyse eve çabuk adapte olur diye düşünüyorum. Her yere ilan verseniz illa ki alan çıkar. Aksini düşünmek istemiyorum ama düşünmek zorundayız. Alan olmazsa ne yapacaksınız.? Anne kedi doğumdan sonra ne olacak.? Sürekli yuva değiştirmeleri de iyi değil biliyorsunuz ki. Aileniz hepsini kısırlaştırıp yaşamayı kabul etse sorun çözülür aslında
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-09-14, 23:19   #4
 
Basit üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Mesajlar: 335
Basit Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Anladım öyleyse eve almak riskli.Evdeki kedim zaten psikopat..

Gizem-Pasa bende sahiplenmek istiyorum yavrulara yuva bulabileceğimi umut ediyorum sonuçta küçük kedilerin yuva bulma şansı çok daha yüksek anneye seve seve bakarım kısırlastırarak..Ancak şu hamilelik olayı işi bozuyor basit kesinlikle saldırır alışsa bile yavrulara alışamaz ne yapacağım bilmiyorum.Şimdi oturduğumuz ev de küçücük zaten ayrı odalara koysak bile nasıl olacak inan bilmiyorum 2 aya taşınacaktık işte.Kedi ortalıkta görünmüyor belki doğum çok yakın yer bakıyor kendisine bilmiyorum ama bu mahallede ne kadar bulabilir şüpheli.Kedi bize çok yakın ama eve girer mi evde durmak ister mi bilemiyorum.Arkada bir yer var oraya battaniyeleri falan koyup derme çatma bir kedi evi yapmayı düşünüyorum olmazsa.Çünkü evdeki kedim başka kedi getirince önce stresten hasta oldu sonra gençlik hastalığı bulaşmıştı resmen süründürdü bizi.Komşularla tartıştım kedi bahçeye geldikçe rahatsız oluyorlarmış pire bulasacakmıs falan..Kedide tek pire yok tırnakları bile asırı kısa ya kesin yeni sokağa atıldı tüyleri pırıl pırıl zaten.Aç kalmış belli öyle mama yedi ki işte.Yetişkin ve siyah bir kediyi kimsenin sahipleneceğini düşünmüyorum haysevde onlarca bu şekilde ilan görüyoruz siyah kediyi uğursuz sanıyor milletimiz
Umarım bir yuvası vardır gezip geliyordur o yönden düşünmeye çalışıyorum bakalım yarın akşam karnını doyurmaya yine gelirse bakacağız bir çaresine.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-09-14, 23:34   #5
 
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Mesajlar: 2.221
mighty Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Oncelikle hayirli olsun
Konuyu okuyamadim telden girdigim icin bidik bidik yazilar gozum cok feci bozulmus bunu farkettim
Facebook umarim kullaniyorsundur
Orda ANTALYA ACIL HAYVANSEVERLER grubuna katilim istegi gonderip kedicigin fotograflarini bolgeyi cinsiyetini ve durumu sayfada paylasman cok iyi olacaktir diye dusunuyorum..orda dernekten ilgilenirler diye dusunuyorum ben bir kopegin sahibini ordan buldum cunku
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-09-14, 23:56   #6
 
Kocaeli (İzmit)
Üyelik Tarihi: Kas 2013
Mesajlar: 2.190
Gizem-Pasa Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Basit tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Anladım öyleyse eve almak riskli.Evdeki kedim zaten psikopat..

Gizem-Pasa bende sahiplenmek istiyorum yavrulara yuva bulabileceğimi umut ediyorum sonuçta küçük kedilerin yuva bulma şansı çok daha yüksek anneye seve seve bakarım kısırlastırarak..Ancak şu hamilelik olayı işi bozuyor basit kesinlikle saldırır alışsa bile yavrulara alışamaz ne yapacağım bilmiyorum.Şimdi oturduğumuz ev de küçücük zaten ayrı odalara koysak bile nasıl olacak inan bilmiyorum 2 aya taşınacaktık işte.Kedi ortalıkta görünmüyor belki doğum çok yakın yer bakıyor kendisine bilmiyorum ama bu mahallede ne kadar bulabilir şüpheli.Kedi bize çok yakın ama eve girer mi evde durmak ister mi bilemiyorum.Arkada bir yer var oraya battaniyeleri falan koyup derme çatma bir kedi evi yapmayı düşünüyorum olmazsa.Çünkü evdeki kedim başka kedi getirince önce stresten hasta oldu sonra gençlik hastalığı bulaşmıştı resmen süründürdü bizi.Komşularla tartıştım kedi bahçeye geldikçe rahatsız oluyorlarmış pire bulasacakmıs falan..Kedide tek pire yok tırnakları bile asırı kısa ya kesin yeni sokağa atıldı tüyleri pırıl pırıl zaten.Aç kalmış belli öyle mama yedi ki işte.Yetişkin ve siyah bir kediyi kimsenin sahipleneceğini düşünmüyorum haysevde onlarca bu şekilde ilan görüyoruz siyah kediyi uğursuz sanıyor milletimiz
Umarım bir yuvası vardır gezip geliyordur o yönden düşünmeye çalışıyorum bakalım yarın akşam karnını doyurmaya yine gelirse bakacağız bir çaresine.
Bizim paşa da nazlıydı valla şımarttığımız için öyle oluyorlar. Dişi kediyi aldığınızda daha çok ona ilgi gösterin kıskançlığı artmasın kıskanırsa daha çok zarar verir. Mutsuzum numaraları yapar gözleri dolu dolu bakar aldırmayın numara yapıyorlar Kesinlikle yavru kediler daha çabuk yuva buluyor. Anneyi kısırlaştırsanız daha bir derdi kalmaz çoğalma gibi bir durumda olmaz. Yavrulara da alışır zaten anne kedi korur yavruları mesela bizim matmazelle çıtır doğduğunda boncuk evdeki diğer kediyi dolabın üstünden indirmedi o kedi de çok fena masadan başka yerde su içmez düşünün anne kedi öle güzel kolluyor ki aklınız kalmasın hiç. basit ne kadar fena da olsa anneden tırsar. ev kedisiyse evde durur bence güveni sağladıktan sonra sıkıntı yok. Aynen öyle siyah kedi uğursuz diye saçını tutup dolaşırlar valla manyaklar.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-09-14, 03:21   #7
 
Basit üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Mesajlar: 335
Basit Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Mighty çok düşündüm ilan açmayı ancak anne kedi simsiyah kimse almaz inan.Yavruları anca sahiplendirebilirim diye düşünüyorum.Öyle tatlı ki oysa mırıl mırıl bir şey cok kanım kaynadı ya )
Gizem-Pasa yavrulara yuva bulabileceğime inanıyorum.Anneyi de kısırlastırırım ancak basit büyük bir sorun.Şöyle ki balkona kucağımda çıkarttığımda bile aşağıdaki kedilere kıh kıh yapıyor çok sinirleniyor.Yavrularla anneyi 2 ay kadar ayrı odada tutmayı planlıyorum ne olur ne olmaz diye anneye alıssa iste bir.Ama anne de gelmedi aksam boyunca.Belki birkaç gün içinde gelir bilemiyorum doğumu yakın da olabilir anlamıyorum bu işlerden ama karnını okşatmaya bayılıyordu kuyruğu dönüyordu sevincten sürekli..Aklım kaldı anneme kızıyorum eve almama izin vermedi diye vicdan azabından gidicek kadın ))
Etrafa soracağım sahibiyle alakalı.Belki kaçtıysa(Hiç sanmıyorum) olmazsa da bakacağız bir çaresine komşuyla işimiz çok zor..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-09-14, 05:03   #8
 
Üyelik Tarihi: Kas 2010
Mesajlar: 561
Mırni Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

8 tane 1 aylık yavrular var elımde sahıplendırenlere hedıyeler vericem
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-09-14, 13:11   #9
 
Sakarya
Üyelik Tarihi: Eyl 2014
Mesajlar: 64
purrpurrmeow Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Erkek kedilerde içgüdüsel bir durum yavrulara zarar vermek istemesi fakat kuzenimin evinde 2 tane disi kedi doğurdu evde 3-4 tane de erkek kedi vardı. Ev ortamından olsa gerek anne kedi yemek,su aramak icin yavrularin yanından uzaklaşmak zorunda kalmıyor haliyle yavrulari da yalnız birakmamis oluyor. Hiçbir yavru da zarar gormemisti bu süreçte. Umarım sizde de aynı şekilde olur.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-09-14, 14:06   #10
 
Basit üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2014
Mesajlar: 335
Basit Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Hamile Sokak Kedisi

Bugün anne kediyi bir arkadaşıma yerleştirdim şimdilik.Sabah geldi karnı acıkınca
Oğlumun tepkisinden çok korkuyorum anne kediye bile alışmadan,yavrulara evi dar eder gibi geliyor..
Bakalım birkaç gün arkadaşım ilgilenecek şimdilik evde rahatı iyi gibi kaçmaya çalışmıyor sevgi arsızı zaten

Mırni,o kadar da kolay değil demek.Ne yapacağız bilmiyorum yavru sayısı az tanıdıklara dağıtırız güvendiklerimize falan artık bakacağız bir çaresine.Çok kolay gelsin size de


purrpurrmeow,şimdilik güvenli bir ortam bulduk bakalım oğluma kedinin eşyalarını getiriyorum çok tepki gösterse de uzaktan alıştırmaya çalışacağım sonuçta arkadaşım ömürlük ailesi olamayacak
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Sokak kedisi nasıl eğitilir? retrocat Kedi Eğitimi ve Psikolojisi 19 23-05-17 16:08
2 Aylık Sokak Kedisi Aldım Tamtaram Kedi Sağlığı 8 18-12-15 18:40
FIV li sokak kedisi Yaz Kedi Sağlığı 4 23-12-13 19:07
cins kedi mi sokak kedisi mi? ece güran Kedi Irkları 8 11-06-13 22:42
Sokak Kedilerini Korumada Veteriner Önerileri ASRIN Kedi Makaleleri 1 29-04-13 15:36



Saat 23:07.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198