Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Kedi Forumları > Kedi Sağlığı


Cevap Yaz
Eski 25-07-11, 15:15   #16
 
Üzüm üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Mesajlar: 286
Üzüm Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

naughty34 tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
üzüme bulaşırlarsa pire olabilir dış çevrede olabileceğini sanmıyorum siz yine evi silip temizleyin.veteriner ense damlasını 25tlye yapmıştı ben 13 liraya alıyorum memnunum evde yedek de var misafirlere de kullanıyorum dışarıdan gelen kediler hep pireli temizlenene kadar belli yerde tutuyorum.damladan daha ucuzda bulmuş almıştım ama etki etmedi yani en az 10 liradan fazla fiyata sahip olanları seçin bence.pet shoplara sorun ense damlasını araştırın.enseye dokunduğunuzda 2 kemik var oranın arasına damladaki sıvının yarısını uygulayın üzümün boyuna kilosuna göre miktar kullanın.
13 lira çok iyiymiş bende kendim uygularım o zaman bir damlayı enseye döküyorlar diye 12 lira fazladan alınır mı hiç. Siz hangi markayı kullanıyorsunuz?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-07-11, 15:18   #17
 
naughty34 üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 33
Mesajlar: 496
naughty34 Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

birşey ekleyeceğim o siyah toz görünümündeki pire yumurtalarını,kedinin yattığı yerdeki örtüyü alıp lavaboya silkeledim o siyah noktalar kırmızı şekilde patladı lavabo beyaz su damlaları vardı su damlasına değince kırmızı kırmızı büyüyüp belirginleştiler şaşırdım.bende ilk gördüğümde toz sanmıştım.hepsi suya dokununca etkisiz hale geldi, sanırım su sabunla silince onlar yok olacak.ama sileceğiniz zemin beyazsa kırmızıya dönüyor o siyah tozları bol miktarda varsa silmeden önce silkeleyin.onlarda pireye dönüşmeden kedide besleniyor olmalı kanmı emiyorlar ne beslendikçe büyüyorlar.kızım sayesinde bişeyleri gözlemleyip öğreniyorum.herkezin uygulayabileceği yöntem kedinizi özellikle ense boyun tarafını,sık aralıklı plastik taraklar filan oluyor yada ne bulursanız tarayın,beyaz bir örtü üzerinde.örtüyü lavaboya silkeleyin onlar 1-2 dkya kırmızı oluyor.ben arada o şekilde kontrol ediyorum

Bu konu en son " 25-07-11 " tarihinde saat 15:22 itibariyle moderatör veya konu sahibi tarafından düzenlenmiştir....
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-07-11, 15:30   #18
 
Üzüm üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Mesajlar: 286
Üzüm Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

naughty34 tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
birşey ekleyeceğim o siyah toz görünümündeki pire yumurtalarını,kedinin yattığı yerdeki örtüyü alıp lavaboya silkeledim o siyah noktalar kırmızı şekilde patladı lavabo beyaz su damlaları vardı su damlasına değince kırmızı kırmızı büyüyüp belirginleştiler şaşırdım.bende ilk gördüğümde toz sanmıştım.hepsi suya dokununca etkisiz hale geldi, sanırım su sabunla silince onlar yok olacak.ama sileceğiniz zemin beyazsa kırmızıya dönüyor o siyah tozları bol miktarda varsa silmeden önce silkeleyin.onlarda pireye dönüşmeden kedide besleniyor olmalı kanmı emiyorlar ne beslendikçe büyüyorlar.kızım sayesinde bişeyleri gözlemleyip öğreniyorum.herkezin uygulayabileceği yöntem kedinizi özellikle ense boyun tarafını,sık aralıklı plastik taraklar filan oluyor yada ne bulursanız tarayın,beyaz bir örtü üzerinde.örtüyü lavaboya silkeleyin onlar 1-2 dkya kırmızı oluyor.ben arada o şekilde kontrol ediyorum
Bunları okurken bile başım döndü. Bende aşırı derecede böcek korkusu var. Oraları nasıl sileceğimi bilmiyorum. Süpürgeye çeksem olmaz mı acaba?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-07-11, 16:03   #19
 
bihter furby üyesinin avatarı
 
Balıkesir
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Yaş: 31
Mesajlar: 124
bihter furby Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

benim kedilerdede vardı pire.saf beyaz sabunla yıkadım pire falan kalmadı.şampuan duş jeli esanslı sabunlar pireyi çoğaltır aklınızda bulunsun.ya vetden pire ilacı falan alın yada dediğim gibi saf beyaz sabunla yıkaynı.esans olmasın kesinlikle içinde.2 yıkamada pire falan kalmıyo.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-07-11, 16:53   #20
 
naughty34 üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 33
Mesajlar: 496
naughty34 Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

bihter furby tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
benim kedilerdede vardı pire.saf beyaz sabunla yıkadım pire falan kalmadı.şampuan duş jeli esanslı sabunlar pireyi çoğaltır aklınızda bulunsun.ya vetden pire ilacı falan alın yada dediğim gibi saf beyaz sabunla yıkaynı.esans olmasın kesinlikle içinde.2 yıkamada pire falan kalmıyo.
kediniz onu yıkamaya izin veriyormu.benim kız su damlasından bile kaçıyor suya soksam beni tırmalar.yavruyken bulduğumda sadece ılık suyla silmiştim çamur içindeydi o zaman bile kendini savunmuştu.şimdi tüğleri değişti,evde hep o yüzden temiz ayrıca kendini zaten temizliyor.suya sokmak zor hatta sabun kullanmak riskli olabilir.benimki sabun yaladı veti aradım sordum ya kusar ya ishal olur dedi.nasıl izin veriyor sabunlamanıza anlamadım yavrumu,sudan korkmuyormu? kedilerin doğasıdır bu çok çok çoğuu suyu sevmez.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 28-07-11, 18:45   #21
 
bihter furby üyesinin avatarı
 
Balıkesir
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Yaş: 31
Mesajlar: 124
bihter furby Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

benim şansımdanmıdır bilmiyorum ama beslediğim kediler hep severdi suyu.önceki kedim hele su solu kovanın içinde bile yatıyodu.bihter biraz daha ürkek ama o da seviyor.küçük bir kovamız var.arka patilerinin üstünde duruyo içinde, ön patılerle kovayı tutuyo.o şekilde yıkanıyoruz.kulagına su kaçması sakıncalı tabı o yuzden cok dıkkatlı yıkıyorum.kafasına cok sabun degdırmemeye calısıyorum.en son 1 ay once yıkadım sabunla bi problem cıkmadı.kusma yada ishal olmadı hıc yalamasına fırsat vermıyorum sabunu.6 aylık şuan bihter ve hava çok sıcak malum hergun suya sokuyorum mecburen.agzı acık dolasıyo yoksa evde kuzum.kıuyrugundan baslayın yıkamaya o zaman daha sakin olur.birde tırnaklarını keserseniz sizin için bi problem olmaz sanıyorum.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 28-07-11, 22:07   #22
 
Üzüm üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Mesajlar: 286
Üzüm Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

bihter furby tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
benim kedilerdede vardı pire.saf beyaz sabunla yıkadım pire falan kalmadı.şampuan duş jeli esanslı sabunlar pireyi çoğaltır aklınızda bulunsun.ya vetden pire ilacı falan alın yada dediğim gibi saf beyaz sabunla yıkaynı.esans olmasın kesinlikle içinde.2 yıkamada pire falan kalmıyo.
Ben daha hiç yıkamadım Üzüm'ü. Aşıları bitince yıkayacağım dalin almıştım gözleri de yanmaz diye. Oda bitleri çoğaltır mı acaba. Sabunla yıkayabileceğimi sanmıyorum suyu sevmiyor çok da güçlü. Tıraklarını kesebileceğimi de sanmıyorum. Bizi büyük bir savaş beklior.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-07-11, 20:11   #23
 
bihter furby üyesinin avatarı
 
Balıkesir
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Yaş: 31
Mesajlar: 124
bihter furby Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

Üzüm tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Ben daha hiç yıkamadım Üzüm'ü. Aşıları bitince yıkayacağım dalin almıştım gözleri de yanmaz diye. Oda bitleri çoğaltır mı acaba. Sabunla yıkayabileceğimi sanmıyorum suyu sevmiyor çok da güçlü. Tıraklarını kesebileceğimi de sanmıyorum. Bizi büyük bir savaş beklior.
bende tek başıma kesemiyorum tabi arkadaşım bihteri tutuyo.ben patisini tutup bastırıyorum tırnakları çıkıyo dıger elımdede bihter hanımın tırnak makası öyle kesiyoruzz.kestırmek ıstemıyo tabı ama cokta debelenmıyo
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-07-11, 22:39   #24
 
whynot üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Şub 2011
Mesajlar: 211
whynot Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

bihter furby tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
bende tek başıma kesemiyorum tabi arkadaşım bihteri tutuyo.ben patisini tutup bastırıyorum tırnakları çıkıyo dıger elımdede bihter hanımın tırnak makası öyle kesiyoruzz.kestırmek ıstemıyo tabı ama cokta debelenmıyo
kediniz uyurken niye kesmiyorsunuz? hem zahmetsiz hemde çok kolay. 3 dkda işlem tamamlanıyor
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-07-11, 02:03   #25
 
naughty34 üyesinin avatarı
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Yaş: 33
Mesajlar: 496
naughty34 Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

benim veterinerim her aşıya gittiğimizde kesiyor ama 2 gün sonra aynı oluyor eve gelir gelmez halı koltuk saldırıyor törpü yapıyor galiba sivriltiyor yine.2 gün biyerlere tırmanamadığı için kızgın oluyor bi daha kestirmek istemiyorum ben.uzun zamanlı bir faydası olmuyor
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-07-11, 02:42   #26
 
bihter furby üyesinin avatarı
 
Balıkesir
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Yaş: 31
Mesajlar: 124
bihter furby Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

whynot tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
kediniz uyurken niye kesmiyorsunuz? hem zahmetsiz hemde çok kolay. 3 dkda işlem tamamlanıyor
sizin kedi fazla uykucu sanırım yada miskin denilenlerden.bihter patisine dokunduğum anda uyanıyor uykuda kesmem imkansız yani
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 31-07-11, 01:10   #27
 
whynot üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Şub 2011
Mesajlar: 211
whynot Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

bihter furby tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
sizin kedi fazla uykucu sanırım yada miskin denilenlerden.bihter patisine dokunduğum anda uyanıyor uykuda kesmem imkansız yani
3 aylık . sürekli ilgilendiğim ve oyun vs oynadığımız için çok yoruluyor ve mışıl mışıl uyuyor. dolabımın üstünü kesiyor artık oraya nasıl çıkabilirim diye . kediniz muhtelen rüya görüyordur. böyle patisini bıyıklarını falan oynnatığında rüya görüyorlardır. o sırada deneyebilirsiniz dilerseniz. uykuları genelde ağır olur o sırada. dikkat ettiyseniz ilk uykuya daldıkları sırada seslere hala tepki verir kulakları sağa sola oynatırlar sesleri algılamak için ve ona yaklaşan bir tehlike varmıdır yokmudur. rüya gördükleri sırada o kulaklar tepki vermez çünkü derin uyur . bu şekilde onu zorla tutarak kesmeniz kedinizin size olan güvenini sarsıyordur ve bu kesim sırasında ani bir harekette yanlış keserseniz tırnağı sonra büyük sıkıntılar çekerseniz. daha başka tespitlerinde var ama yazdıkça yazıyor insan. yardımcı olmak amacım peşin söyliyim ..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-08-11, 16:51   #28
 
bihter furby üyesinin avatarı
 
Balıkesir
Üyelik Tarihi: Mayıs 2011
Yaş: 31
Mesajlar: 124
bihter furby Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

whynot tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
3 aylık . sürekli ilgilendiğim ve oyun vs oynadığımız için çok yoruluyor ve mışıl mışıl uyuyor. dolabımın üstünü kesiyor artık oraya nasıl çıkabilirim diye . kediniz muhtelen rüya görüyordur. böyle patisini bıyıklarını falan oynnatığında rüya görüyorlardır. o sırada deneyebilirsiniz dilerseniz. uykuları genelde ağır olur o sırada. dikkat ettiyseniz ilk uykuya daldıkları sırada seslere hala tepki verir kulakları sağa sola oynatırlar sesleri algılamak için ve ona yaklaşan bir tehlike varmıdır yokmudur. rüya gördükleri sırada o kulaklar tepki vermez çünkü derin uyur . bu şekilde onu zorla tutarak kesmeniz kedinizin size olan güvenini sarsıyordur ve bu kesim sırasında ani bir harekette yanlış keserseniz tırnağı sonra büyük sıkıntılar çekerseniz. daha başka tespitlerinde var ama yazdıkça yazıyor insan. yardımcı olmak amacım peşin söyliyim ..
anlıyorum sizi ama sizinkı küçükmüş söyledıgınıze gore kucukken mıncıklasanızda uyanmıyo kolay kolay.bihterde oyleydı 3 aylıkken ama sımdı buyudu sızde goruceksınız buyudukce dahada zorlasıcak.patısını tuttuktan sonra debelenmıyo zaten bihter.kesılcek pozısyona gelene kadar ezıyetı.şimdilik bı sıkıntı yasamadık.çok kısada kesmıyorum zaten damar tabakasına 2 mm yakından kesıyorum.şimdiye kadar canını yakmadım hiç.yada kanama falan olmadı yanı.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 12-08-11, 18:16   #29
 
koşuyolu
Üyelik Tarihi: Ağu 2011
Mesajlar: 443
fıstıkristal Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Bitli bir sokak kedisi

pire ve bitleri önleyen tasmalar ve tozlar kullananilirsiniz kendi keinizede sürün ! amamerak etmeyin hayvanların üzerindeki bitler, pierler insanlara geçmez
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Sokak Hayvanları Için Hayat Kurtaran Ayrıntılar kar_delen_nur Kediler 1 06-08-15 20:48
Van Kedileri , Yavru Van Kedisi Hakkında Merak Edilenler Mihav Kedi Irkları 10 14-11-11 20:08
[Acil] Sokak kedisi Temizliği? whynot Kedi Sağlığı 6 29-06-11 14:37
İstanbul sokak kedisi çok hasta goldkedi Kediler 3 18-04-10 15:14
Van Kedisi Mihav Kedi Irkları 0 05-12-08 03:34



Saat 23:34.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198