Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Kedi Forumları > Kedi Eğitimi ve Psikolojisi


Cevap Yaz
Eski 20-08-13, 18:04   #16
Yaz
 
Yaz üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Haz 2013
Mesajlar: 524
Yaz Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

illegal tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Öncelikle meraba. Siteye yeni üye oldum. 2 gün önce evimin yakınında bi kedi gördüm ellerimi açıp gel yaptım geldi alıp eve götürdüm. Bir klişe olarak süt verdim tabi içmedi ekmek de yemedi. Aklıma ton balığı geldi yağını süzüp verdim birazını yedi. Sonra da uykuya daldı. Kediye bakma kararı aldım. Dün sucuk ve sosis alıp verdim ama araştırdım zararlı deniyor. Bugün ızgara tavuk verdim karnını doyurdu. Başlarda tezgahın altına falan kaçıyodu biraz ürküyodu ama şimdi alıştı. İnternetten veteriner telefonu buldum aradım yarın randevu ayarlayalım dedi veterinere götürcem. Sorularım şöyle

1. Boğazıma tüy kaçtı aşısız olduğu için parazit ihtimali olabilir mi
2. Tüyü çok fazla dökülüyo siyah giyemez oldum tüy dökülmesini engellemek için aşı varmış doğru mu
3. En önemlisi veteriner masrafları çok mu olur
4. Sokaktan leğene kum doldurup getirdim oraya yapıyo ama hiç alıştırmadım patisini bile sürtmedim hemen leğene gitti bi başkasının kedisi olabilir mi diye kıllandım olabilir mi
5. Yemeği öğün olarak mı veriyim mama kabı dolu mu dursun canı istedikçe yemesi daha mı iyi
6. Uykum çok hassas kedi geldiğinde hemen uyanıyorum onun için uyurken odaya kapatmak zorunda kalıyorum sıkılabilir mi

Forumda vatcan kedi kumu çok övülmüş ondan sipariş ettim iki pakette hills kuru mama sipariş ettim. mama kabı, kum küreği, oyuncak top da aldım. başka bi ihtiyacı olur mu. hayvan mağdur olmasın

http://i.imgur.com/sQD8fyG.jpg

Merhaba,

öncelikle hayırlı olsun ne iyi etmişsiniz. Ben tecrübelerime göre sorularınızı cevaplamaya çalışacağım

1. Boğazıma tüy kaçtı aşısız olduğu için parazit ihtimali olabilir mi
Umarım olmaz, parazit aşısı çok önemli veterinere ilk gittiğinizde zaten hemen onu yapacaktır. Yaz aylarında 2 ayda bir kış ayların 3 ayda bir tekrarlanması gerekiyor.İğne yerine hap şeklinde olanlardan da kullanabilirsiniz hem daha ekonomik hem de veterinere gitmeden kendiniz de kedinize verebilirsiniz. Benim veterinerim ikisi arasında etki olarak bir fark olmadığını söyledi
2. Tüyü çok fazla dökülüyo siyah giyemez oldum tüy dökülmesini engellemek için aşı varmış doğru mu
Tüy dökümü mevsime kedinizin cinsine göre değişiyor ama bu mevsimde çoklaşıyor tabi. Ben gerekli olmadıtan sonra ne insan ne kedi ne köpek ilaç kullanımında yana değilim. Kediniz hazır küçükken fırçamalamaya alıştırıp tüylerini toplayabilirsiniz.
3. En önemlisi veteriner masrafları çok mu olur
İlk aşıları tamamalanana kadar size çokmuş gibi gelebilir ama sonrasında sağlık problemi olmazsa pek bir veteriner masrafı olmuyor. Kısırlaştırma 100-150,00TL arasında demiş zaten arkadaşlar.
4. Sokaktan leğene kum doldurup getirdim oraya yapıyo ama hiç alıştırmadım patisini bile sürtmedim hemen leğene gitti bi başkasının kedisi olabilir mi diye kıllandım olabilir mi
Doğaları gereği temiz hayvancılaklar arkadaş zaten belirtmiş
5. Yemeği öğün olarak mı veriyim mama kabı dolu mu dursun canı istedikçe yemesi daha mı iyi
Bir yaşına kadar yani gelişimini tamamlayana kadar maması sürekli dursun zaten kediler obur hayvanlar değil (istisnalar tabiki olabilir) hepsini bir anda bitirmeye çalışmayacaktır. Ayrıca kedilerin kan şekerleri hassas olduğundan az ve sık yemeleri gerekiyor. Eğer bu şekilde beslediğinizde aşırı kilo almaya başlarsa o zaman öğün hesabına geçersiniz.
6. Uykum çok hassas kedi geldiğinde hemen uyanıyorum onun için uyurken odaya kapatmak zorunda kalıyorum sıkılabilir mi
Sıkılır tabi çok da stress olur bence küçücük oda da. Onun yerine yatmadan önce onunla bol bol oynayıp onu yorun, sonra siz uyurken yaramazlık yaparsa kendi yattığınız odanın kapısını kapatırsınız ortalıkta da ses yapmayan kendisine zarar vermeyecke oyuncaklar bırakırsınız.Bir süre böyle devam ederseniz siz uyurken uyku saati geldiğini anlar sizi rahatsız etmez diye düşünüyorm. Ama tercihiniz ne olursa olsun kendi yattığınız odanın kapısını kapatının onu küçük bir odaya kapatmayın derim.

Forumda vatcan kedi kumu çok övülmüş ondan sipariş ettim iki pakette hills kuru mama sipariş ettim. mama kabı, kum küreği, oyuncak top da aldım. başka bi ihtiyacı olur mu. hayvan mağdur olmasın
Biz kızımızı ilk aldığımızda o kumdan almıştık kötü değil ama ben eczacıbaşı'nın pisipisi kumunu kullanıyorum vatcan den çok çok daha iyi çok memnunum tavsiye ederim.


Tekrar hayırlı olsun , kedinizle sağlıklı mutlu günler, yıllar inşallah
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-08-13, 19:00   #17
 
Eskişehir
Üyelik Tarihi: Ağu 2013
Mesajlar: 24
illegal Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

Yazılanları önem sırasına ve maddi durumuma göre yavaş yavaş alıcam. Sırada taşıma sepeti ve tüy toplama tarağı var.

Kedim 2-3 gündür ishal. Günde 3-4 kere kaka yapıyo. Kuru mamadan mıdır bünyesi alışmaya mı çalışıyo. Hills feline tavuklu almıştım onu yiyo. Baya da severek yiyo. Tavuk döner verdim cici bebe büsküvi verdim yemedi. Alışır mı mamaya uyduruk bi mama da değil neden böyle oldu anlamadım.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-08-13, 20:26   #18
bsk
 
bsk üyesinin avatarı
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Mayıs 2013
Mesajlar: 337
bsk Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

yeni kedi sahiplenenlerin ilk yaptığı hata süt vermektir. ishal yapar. ayrıca parazit tedavileri arasıra ishale sebep olabiliyor. çok kötü anılarım var malesef bir yerde pirinç lapası veya patates verebilirsiniz diye okumuştum ama emin değilim bilen arkadaşlar varsa fikir verebilirler. eğer devam ederse uzman birinin görmesinde fayda var.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-08-13, 21:34   #19
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Tem 2013
Mesajlar: 81
ggulsahh Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

illegal tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Yazılanları önem sırasına ve maddi durumuma göre yavaş yavaş alıcam. Sırada taşıma sepeti ve tüy toplama tarağı var.

Kedim 2-3 gündür ishal. Günde 3-4 kere kaka yapıyo. Kuru mamadan mıdır bünyesi alışmaya mı çalışıyo. Hills feline tavuklu almıştım onu yiyo. Baya da severek yiyo. Tavuk döner verdim cici bebe büsküvi verdim yemedi. Alışır mı mamaya uyduruk bi mama da değil neden böyle oldu anlamadım.
en kaliteli mama bile olsa begenmiyo bazı kediler baby cat alıyorsunuz değilmi mamayı ben de ilkin proplan almıstım ama hiç sevmedi yemek istemedi simdi royal canin kullanıyorum sevdiği mamayı bulana kadar küçük paketlerden alıp deneyebilirsiniz bence parazit aşılarını ihmal etmeyin ishali ondan olabilir diye düşünüyorum kuru mamadan ve azda olsa yas mamadan farklı bişi vermememi söyler hep vetimiz cok nadir peynir yogurt ton balıgı tavuk veriyorum ama belli bi aylıktan sonra
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-08-13, 22:04   #20
 
Eskişehir
Üyelik Tarihi: Ağu 2013
Mesajlar: 24
illegal Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

o kadar küçük değil yav bebekle yetişkin arası ebatlarda

http://i.imgur.com/u7bFJI0.jpg

bsk'nin dediği gibi parazit tedavisinden olabilir. üç gün üstüste parazit ilacı verildi. ishal olunca poposu da tam temizlenemiyo kaka sonrası. poposunu silcem diye cebelleşiyorum
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-08-13, 22:30   #21
 
İstanbul (Avrupa Yakası)
Üyelik Tarihi: Tem 2013
Mesajlar: 81
ggulsahh Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

illegal tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
o kadar küçük değil yav bebekle yetişkin arası ebatlarda

http://i.imgur.com/u7bFJI0.jpg

bsk'nin dediği gibi parazit tedavisinden olabilir. üç gün üstüste parazit ilacı verildi. ishal olunca poposu da tam temizlenemiyo kaka sonrası. poposunu silcem diye cebelleşiyorum
sanırım 3 4 aylık bebiş syılır bence
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-08-13, 23:00   #22
 
Eskişehir
Üyelik Tarihi: Ağu 2013
Mesajlar: 24
illegal Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

ggulsahh tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
sanırım 3 4 aylık bebiş syılır bence
Şimdi hem kuru mamaya geçiş hem iç parazit ilacı, motoru iyice bozmasına sebep oldu sanırım. Ben normal yemeğin yanında az az mı mama veriyim. Nabayım. Son 1 saat içinde 4 kere kaka yaptı. Kumda topaklanan kaka aramaktan, kakasını silmekten, kaka kokusundan ciğerim soldu
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-08-13, 23:21   #23
 
hulya üyesinin avatarı
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Haz 2011
Mesajlar: 1.105
hulya Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

Arkadaşlar yazılması gerekenleri yazmış. Veteriner yaşı konusunda bir bilgi vermedi mi ? Ama yaşı ne olursa olsun çok şeker ve güzle bir kedi gerçi hepsi çok güzel sağlıklı ve güzel bir ömür diliyorum tabi hep birlikte
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-08-13, 01:12   #24
 
şantii üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Nis 2013
Mesajlar: 143
şantii Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

Merhabalar Benim kedimde de daha önce furminatör kullanmışlar geldiğinde bi garipti tüyleri uzunlu kısalı yolunmuş gibi veteriner tüyleri kırar dedi çok önermedi yani hem gelmeden hemen önce yapıldığı halde furminatörle hala dökülmeye devam ediyodu bence o konuda çok işe yaramıyo normal kedi tarağıyla tarayıp kıyafetiniz için tüy toplama rulosu ya da arkadaşların dediği gibi koli bandıyla toplayabilirsiniz.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-08-13, 01:36   #25
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Ağu 2013
Mesajlar: 1
kagan Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

sans valeur 150 tl yazmışsınız kısırlaştırma operasyonu için ben araştırıyorum 500 tl diyor veterinerler. çok pahalı olduğu için kızımı kısırlaştıramıyorum. hangi veteriner o ücrete yapıyor söylerseniz çok sevinirim. teşekkürler.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-08-13, 01:39   #26
 
Eskişehir
Üyelik Tarihi: Ağu 2013
Mesajlar: 24
illegal Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

Hayır yaşını söylemedi veteriner. Bidaa gittiğimde sorarım. Beaphar Laveta öneriliyor tüyler için onu deneyim furminator yerine. İshali için pirinç lapası yaptım yoğurtla karıştırdım çekici olsun diye mamasından ektim üzerine. Umarım düzelir.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-08-13, 01:59   #27
 
Sans Valeur üyesinin avatarı
 
Bursa
Üyelik Tarihi: Tem 2012
Mesajlar: 355
Sans Valeur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

bursa'da erkek kediler için 150 tl, dişiler için 200-250 tl civarı alan veterinerler çoğunlukta. bence 500 tl çok abartılı bir para. ama iyi bir iş yapan veterinerleri araştırın. dişi kedilerde bir parça bırakabiliyorlar ve kedi tekrar hamile kalabiliyor. erkek kedilerde ise dikişsiz oluyor. istanbul için bilemem ama 500 tl dediğim gibi ameliyat içon fazla bir miktar. en iyi ve bütçenize uygun olan veterinerleri araştırabilirsiniz.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-08-13, 10:18   #28
Yaz
 
Yaz üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Haz 2013
Mesajlar: 524
Yaz Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

Sans Valeur tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
bursa'da erkek kediler için 150 tl, dişiler için 200-250 tl civarı alan veterinerler çoğunlukta. bence 500 tl çok abartılı bir para. ama iyi bir iş yapan veterinerleri araştırın. dişi kedilerde bir parça bırakabiliyorlar ve kedi tekrar hamile kalabiliyor. erkek kedilerde ise dikişsiz oluyor. istanbul için bilemem ama 500 tl dediğim gibi ameliyat içon fazla bir miktar. en iyi ve bütçenize uygun olan veterinerleri araştırabilirsiniz.
Bizim veterinerimiz 120,00TL aldı.(Eskisi 150tl demişti) kedimiz de dişi.Yani bu işin ederi bence o. Ayrıca büyük pek çok veterinerin çalıştığı bir pet hastanesi. Operasyonu yapan veteriner hayvan cerrahisi dalinda yüksek lisans yapmış, üniversite de hocalık yapmış birisi. Bu detayları dandik bir yer olmadığını belirtmek için verdim. Operasyonumuz da çok çok iyiydi 1 günde toparlandı, kızımın ne sağlığı ne psikolojisi bozulmadı.

Sanırım büyük şehirlerde sizlere epey şişirme fiyatlar uyguluyorlar
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-08-13, 12:08   #29
 
Sans Valeur üyesinin avatarı
 
Bursa
Üyelik Tarihi: Tem 2012
Mesajlar: 355
Sans Valeur Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

galiba öyle. burada da hayvan hastaneleri var ve daha uygun miktarlara yapıyorlar. fakat biz birisinin önerdiği veterinerde kısırlaştırmasını yapmıştık 150 tl ye. meğer bursa'nın en kötü veterinerine denk gelmişiz. bademi yeni ameliyat olmuşken hemen elime verdiler, yavrumun o halini görmek çok acıydı. normalde narkozdan uyanana kadar tutmaları gerektiğini düşünüyorum. ve "dikişi var" demişti şok olmuştum. o kadar ilgisiz ki kedimi elime verirken dişi diye vermiş. böylelerine dişi kedi nasıl emanet edilir, iyi ki badem erkek. ama şükür badem de ameliyattan 1 gün sonra hareketlendi. o yüzden araştırmak, çok kişiden övgü alan ve eleştri almayan veterinerlere götürmek gerekiyor. bir daha kısırlaştıracak olsaydım hayvan hastanesini tercih ederdim.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-08-13, 12:17   #30
 
nilnehriyim üyesinin avatarı
 
İstanbul (Anadolu Yakası)
Üyelik Tarihi: Haz 2013
Mesajlar: 105
nilnehriyim Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Kedi buldum sorularım var

Yaz tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Bizim veterinerimiz 120,00TL aldı.(Eskisi 150tl demişti) kedimiz de dişi.Yani bu işin ederi bence o. Ayrıca büyük pek çok veterinerin çalıştığı bir pet hastanesi. Operasyonu yapan veteriner hayvan cerrahisi dalinda yüksek lisans yapmış, üniversite de hocalık yapmış birisi. Bu detayları dandik bir yer olmadığını belirtmek için verdim. Operasyonumuz da çok çok iyiydi 1 günde toparlandı, kızımın ne sağlığı ne psikolojisi bozulmadı.

Sanırım büyük şehirlerde sizlere epey şişirme fiyatlar uyguluyorlar
nerede yaşıyorsunuz o fiyata yaptırmanıza şaşırdım. yaptırdığınız yerin adını da söylerseniz memnun olurum.
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kediler ve Kedi Otu :) >Ferik ve Bulut< Kedi Beslenmesi 18 15-04-17 17:22
Kedi Bakımı, Hastalıkları ve Tedavilerinde Veteriner Tavsiyeleri (Soru - Cevap) ASRIN Kediler 11 08-08-15 13:52
Kedi ve Köpek: Doğum Acil Durumları... ASRIN Köpek Makaleleri 0 06-05-13 17:24
Kedi Sözlüğü merveminnoss Kediler 4 29-06-12 16:12
Kedi nezlesi pisicik Kedi Sağlığı 3 07-08-11 17:21



Saat 21:53.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198