Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Kedi Forumları > Kedi Eğitimi ve Psikolojisi


Cevap Yaz
Eski 08-03-18, 00:39   #1
 
Üyelik Tarihi: Mar 2018
Mesajlar: 4
gamzenoel Çevrimdışı
Varsayılan evdeki sokak kedisinin sokağa salınması

merhaba arkadaşlar. aralık ayında ayağı bayağı kötü halde yaralanmış yetişkin bir sokak kedisi bulduk. iyileşene kadar bakıp sonra yine bulduğumuz yere bırakacaktık. bi abla var kendi evinin önünde kedilere bakıyo. onun baktığı kedilerdenmiş. veterinere götürdük tedavisini yaptırdık, kısırlaştırdık. iyileşmesi biraz uzun sürer demişti bize veteriner ki öyle oldu. tam üç ay oldu. üç aydır evde benle. aslında sokağa salmayı düşünüyodum. sonuçta sokağa, rahatça gezmeye, özgürlüğe alışık bi kedi.şu anda da sürekli pencere balkon kapısı önlerinde miyavlıyo. açık balkon kapısı pencere gördüğünde hemen koşuyo, çıkmaya çalışıyo. dışarıyı özlediğini düşünüyorum. ama yaralı ayağını tam olarak kullanamıyo. arkadaşım da eve alıştı bırakmasan daha iyi diyor. ne yapacağımı bilmiyorum şu anda. kedi için hangisi daha iyi olur? üç ayaklı bi kedi var burda sokakta yaşıyo bayağı zamandır bi problem yaşamadı. bu kediyi salınca yine besleyen ablanın evinin civarında olcak hep. ama kurtarabilir mi kendini herhangi bir zor durumda? evde muhabbet kuşlarım var. o yüzden bu üç ay boyunca boş bi odamda kediye baktım. gündüz odada kalıyo, akşam saat beşten sonra kuşları odaya kapatıp kediyi serbest bırakıyorum. ama evde de mutlu değil gibi geliyo sonuçta sokakta özgürdü şimdi esaret hayatı yaşıyo. dışarısı da tehlikeli köpeği arabası falan. mantıklı olan nedir sizce? yine sokağına mı bırakmalıyım? başının çaresine bakar daha mutlu olur mu? yoksa sahiplendirmeye mi çalışayım eve alıştı sokakta zorlanır diye? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 08-03-18, 09:35   #2
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 598
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: evdeki sokak kedisinin sokağa salınması

Ayağı ile ilgili veteriner ne dedi? Tamamen iyileşecek miymiş? Daha ne kadar zaman alacak acaba tamamen iyileşmesi bir şey söyledi mi?
Bence ayağı tam iyileşmemiş bir kediyi sokağa bırakmayın, bir tehlike anında kendini kurtaramaz. Eğer birkaç ay sonra tamamen iyileşecekse bekleyin, tamamen iyileştiğinde duruma göre karar verirsiniz.
Ama hiç bir zaman ayağını tam olarak kullanamayacaksa bence sahiplendirmeniz daha iyi olur.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 08-03-18, 15:10   #3
 
Üyelik Tarihi: Mar 2018
Mesajlar: 4
gamzenoel Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: evdeki sokak kedisinin sokağa salınması

NeseYarali tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Ayağı ile ilgili veteriner ne dedi? Tamamen iyileşecek miymiş? Daha ne kadar zaman alacak acaba tamamen iyileşmesi bir şey söyledi mi?
Bence ayağı tam iyileşmemiş bir kediyi sokağa bırakmayın, bir tehlike anında kendini kurtaramaz. Eğer birkaç ay sonra tamamen iyileşecekse bekleyin, tamamen iyileştiğinde duruma göre karar verirsiniz.
Ama hiç bir zaman ayağını tam olarak kullanamayacaksa bence sahiplendirmeniz daha iyi olur.
sağ olun cevabınız için. veteriner ayağını kullanamama ihtimalinin olduğunu söylemişti. yani böyle de kalabilir. ayağı havada tutuyo. bikaç gündür egzersiz yapıyorum bacağına. dün akşam ayağına basmaya başladı sürekli olmasa da. biraz daha iyi olur düşüncesindeyim.ama eskisi gibi olur mu bilmiyorum. bir hafta daha egzersiz programı uygulayacağım. ondan sonra karar vermem gerekicek. kedileri olan bi arkadaşım sana alıştı eve alıştı salma sokağa artık ev kedisi oldu diyo o yüzden emin değilim. diyelim ayağı tam olarak iyileşti sokağa salayım mı? yoksa eve alıştı evde mi kalsın?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 08-03-18, 17:58   #4
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Oca 2016
Yaş: 31
Mesajlar: 598
NeseYarali Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: evdeki sokak kedisinin sokağa salınması

gamzenoel tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
sağ olun cevabınız için. veteriner ayağını kullanamama ihtimalinin olduğunu söylemişti. yani böyle de kalabilir. ayağı havada tutuyo. bikaç gündür egzersiz yapıyorum bacağına. dün akşam ayağına basmaya başladı sürekli olmasa da. biraz daha iyi olur düşüncesindeyim.ama eskisi gibi olur mu bilmiyorum. bir hafta daha egzersiz programı uygulayacağım. ondan sonra karar vermem gerekicek. kedileri olan bi arkadaşım sana alıştı eve alıştı salma sokağa artık ev kedisi oldu diyo o yüzden emin değilim. diyelim ayağı tam olarak iyileşti sokağa salayım mı? yoksa eve alıştı evde mi kalsın?
Sokağa saldığınızda bu kadar ay verdiğiniz bütün emeklerin boşa gitme riski de var. Yaralı olarak bulmuşsunuz, bu kadar emek verip tedavi ettirmişsiniz, sokağa çıkınca tekrar aynı şekilde yaralanmayacağının garantisi yok.
Biz de ilk defa sokaktan hasta kedi bulduğumuzda iyileştirelim sonra bırakırız diye düşünerek almıştık. İyileşmesi için o kadar emek verdikten sonra tekrar bırakamadık, yaklaşık 2 senedir bizimle birlikte.

Siz bakmaya devam edebilecekseniz kalsın bence sizinle.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-03-18, 13:50   #5
 
Üyelik Tarihi: Mar 2018
Mesajlar: 4
gamzenoel Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: evdeki sokak kedisinin sokağa salınması

NeseYarali tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Sokağa saldığınızda bu kadar ay verdiğiniz bütün emeklerin boşa gitme riski de var. Yaralı olarak bulmuşsunuz, bu kadar emek verip tedavi ettirmişsiniz, sokağa çıkınca tekrar aynı şekilde yaralanmayacağının garantisi yok.
Biz de ilk defa sokaktan hasta kedi bulduğumuzda iyileştirelim sonra bırakırız diye düşünerek almıştık. İyileşmesi için o kadar emek verdikten sonra tekrar bırakamadık, yaklaşık 2 senedir bizimle birlikte.

Siz bakmaya devam edebilecekseniz kalsın bence sizinle.
benim üç tane muhabbet kuşum var ve sabahtan akşama kadar evin içinde serbestler. kedi için güzel av olurlar malesef. o yüzden ben bakamam ama sahiplendirmeye çalışırım doğru olan oysa. tabi isterim kedi uzun ve güzel bi hayat sürsün. sokaklar tehlike dolu. dediğiniz gibi çok da uğraştım, emek verdim iyi olsun diye. ama bi yandan da özgürlüğe alıştığı için evde mutsuz olur mu diye çekiniyorum. bakalım artık. ilan falan vereyim bi sorup soruşturayım. umarım gerçekten iyi bakabilecek birileri sahiplenir. olmazsa başka bişeyler düşünücem. çok teşekkür ederim ilginiz, yardımınız için
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-03-18, 16:17   #6
 
dostum1 üyesinin avatarı
 
Ankara
Üyelik Tarihi: Ağu 2014
Mesajlar: 658
dostum1 Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: evdeki sokak kedisinin sokağa salınması

Tanıdığınız birine sahiplendirirseniz eğer alışamazsa geri getirip bahçede bakabilrsinz çünkü alışamama durumu oluyor biz teyzemlerin kedisini getirmiştik yavru değildi normalde yaşadığı yer ilçeydi yani sakin bir yer bahçelerde geziyordu gelişim geriliği vardı biraz büyüsün diye eve getirdik ilk günden itibaren hep sıkıldı üzgün bir hali vardı 1 ay falan kaldı kendini toparladı sonra balkonda bağırmalar başladı resmen anne diye bağırıyordu geri teyzemlerin bahçesine götürdük inanın kutunun kapağına açar açmaz koştu ve arkasına bile bakmadı duraksamadan eskiden gezdiği yerlerde evlerin arasında kayboldu hatta bir dönüp bakmadı bile diye üzülmüştük sonra bahçede annesi ve diğer kedilerle gayet mutluydu. Evde olmaya belki alışır ama sıkılması çok muhtemel eğer yemek ve uyku baskın gelirse alışacaktır ama çok enerjik bir kediyse evde sıkılır bir deneyin alışamazsa gene bildiği alıştığı mahallede bırakın farklı yerlerde yapamaz ama bildiği mekanda başının çaresine bakabilr
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-03-18, 21:14   #7
 
Üyelik Tarihi: Mar 2018
Mesajlar: 4
gamzenoel Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: evdeki sokak kedisinin sokağa salınması

dostum1 tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Tanıdığınız birine sahiplendirirseniz eğer alışamazsa geri getirip bahçede bakabilrsinz çünkü alışamama durumu oluyor biz teyzemlerin kedisini getirmiştik yavru değildi normalde yaşadığı yer ilçeydi yani sakin bir yer bahçelerde geziyordu gelişim geriliği vardı biraz büyüsün diye eve getirdik ilk günden itibaren hep sıkıldı üzgün bir hali vardı 1 ay falan kaldı kendini toparladı sonra balkonda bağırmalar başladı resmen anne diye bağırıyordu geri teyzemlerin bahçesine götürdük inanın kutunun kapağına açar açmaz koştu ve arkasına bile bakmadı duraksamadan eskiden gezdiği yerlerde evlerin arasında kayboldu hatta bir dönüp bakmadı bile diye üzülmüştük sonra bahçede annesi ve diğer kedilerle gayet mutluydu. Evde olmaya belki alışır ama sıkılması çok muhtemel eğer yemek ve uyku baskın gelirse alışacaktır ama çok enerjik bir kediyse evde sıkılır bir deneyin alışamazsa gene bildiği alıştığı mahallede bırakın farklı yerlerde yapamaz ama bildiği mekanda başının çaresine bakabilr
teşekkürler cevabınız için. şu anda kediyle aram bayağı iyi aslında elimi yüzümü yalıyo, sürekli kafa atıyo bana avlama oyunu falan oynuyo ellerimle ya da telefon kulaklığıyla. evcil bi kedi gibi duruyo ama sanki hep içinde dışarı çıkma isteği var. fırsat bulsa kaçacak. en uzak odadan açılan pencerenin sesini duyup hemen geliyo. dışarıdan gelen seslere çok tepki veriyo sürekli balkona çıkmak istiyo. hayvana eziyet etmek de istemiyorum. belki kısa ama özgür bi hayat yaşamayı tercih eder bilmiyorum hangisi doğru. bu kediye bakan bi abla varmış zaten bırakırsak onun himayesinde olcak diğer kediler gibi. ama dediğiniz gibi sahiplendireyim alışmazsa bırakırım yine. kediyle aram iyi diyorum da ben eve akşam geliyorum o halini biliyorum. belki bütün gün gözlemleyebilsem, tüm gün onunla takılabilsem daha farklı da davranabilir, sıkılabilir belki umarım uygun birini bulurum sahiplenen, eve alışamazsa da o zaman sokağına bırakırım, ordaki durumuna bakarım artık.
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Sokak Hayvanları Hakkında Bilinen 12 Yanlış Bilgi selinkedi Paylaşım - Sohbet 7 13-04-15 16:59
hamile sokak kedisini eve aldim evdeki kedime hastalık bulasirmi pamukvemiya Kedi Sağlığı 1 08-01-15 16:17
Sokak kedisinin garip hareketleri Rsmailbeili Kediler 2 04-11-14 17:28
11 aylık ev kedisinin 1 günlük sokak turu YankıHamido Kediler 6 11-10-14 12:04
Sokak Kedilerini Korumada Veteriner Önerileri ASRIN Kedi Makaleleri 1 29-04-13 15:36



Saat 11:17.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204