Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Serbest Kürsü > Güncel


Cevap Yaz
Eski 25-11-08, 01:55   #1
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Yaş: 37
Mesajlar: 1.000
3 hav 1 miyav Çevrimdışı
Blog Başlıkları: 4
Arrow Uykusuzluk...

Ömrümüzün üçte biri uykuda geçiyor ama insanoğlu hâlâ uykunun sırlarını
çözmüş değil. Uyku, ya bir dinlenme, rahatlama aracı ya da günün verimli
saatlerini alıp götüren bir zaman dilimi olarak tanımlanıyor.Uyku, vücudun
yalnızca dinlendiği bir süreç değil. Uzmanlar uykuyu, "gün boyu yorulan ve
yıpranan sinir sisteminin onarıma alındığı, gün içinde edinilen bilgilerin
ayıklanıp depolandığı, dış uyaranlara açık ve bireyin gelişimi ile ilgili
işlevsel bir süreç" olarak tanımlıyor.İdeal uyku süresi kişiden kişiye
değişiyor.Uzmanlar uyku bozukluklarını uykusuzluk, uyurgezerlik, aşırı
uyuma, uyku apnesi, karabasan ve gece terörü olarak sınıflandırıyor.
Bunlardan birinin haftada 4-5 kez tekrarı, ciddi sorunların habercisi olarak
görülüyor. Tam alınmamış bir uykudan sonra cildin solgun ve kuru olduğuna,
göz altlarında mor halkalar oluştuğuna şahit oluruz. Uyku esnasında vücut
hormon salgılarını dengeliyor, bağışıklık sistemi ile sindirim sistemi hızla
çalışıyor ve cilt her gün atılması gereken ölü deriyi uyku esnasında
atıyor.California Stanford Üniversitesi' nde yapılan araştırmaya göre de
ideal bir uyku hormonları dengeliyor ve bu durum kanserin de aralarında
bulunduğu birçok hastalık riskini ortadan kaldırıyor.

Uykusuzluk,Uykuya dalma zorluğu, Kesntisiz uyumamak,Uykuyu almamak. Bu
belirtiler tek tek veya hepsi bir arada görülebilir. Uyku bozuluğu olan
kişiler, genellikle bu durumunun stresten kaynaklandığını belirtmeye
yönelirler. Ama, stresin başlıca neden olarak görülmesi pek doğru değildir.
Pek çok hastalığın uyku bozukluğuna yol açabileceğinin unutulmaması gerekir.
Uykusuzluğun nedenlerinden bazıları kalp hastalıkları, yüksek kan basıncı,
burun tıkanıklığı, romatizma, sinirsel ve ruhsal hastalıklar, sindirim
yetersizliğine bağlı sişkinlik ve gaz, astım ve horlama, Stres, kafein (çay,
kahve, kolalı içecekler, bazı gazozlar, çikolata) alkol,düşük kan şekeri,
hazımsızlık, akşam yemeğini geç yemek, aşırı yemek,hastalı k,
ağrılar,gerginlik, kabus görme korkusu (özellikle çocuklarda)çevre
değişikliği, iklim değişiklikleri, uyku sırasında solunum durmaları,
horlamak veya horlayanla birlikte uyumak, huzursuz bacaklar sendromu, uyku
sırasında solunum durmaları, besin eksiklikleri, vardiyalı çalışma gibi
nedenleri olabilir.

Sürekli kullanılan bazı ilaçlarda uyku bozukluğuna yol açabilir. örneğin
antibiyotikler, hormon preparatları , uyarıcılar ve hatta doğum kontrol
hapları gibi. Aynı saatte yataktan kalkmak ve yatağa girmek pek çok sorunu
ortadan kaldırabilir. Ölçüsü kaçırılan akşam yemeklerinden kaçınmak gerekir.
Akşamları alınan fazla alkol ve içilen fazla sigara uyku düzenini bozabilir.
Sağlıklı uyku için gerekli yatak odası ortamının hazırlanmasına özen
gösterilmelidir. Yatak odası her gün uzunca bir süre havanadırılmalı ,
sıcaklığın fazla olmamasına dikkat edilmeli, hava kuru ise nemlendirilmeli,
yatak tererince geniş ve sert olmalı, pamuklu çarşaflar kullanılmalı, odada
eliktirikli ve elektronik aletler çalıştırılmamalıdır.

Akşam yemeğinde yatıştırıcı yiyecekler: Esmer pirinç-makarna, elenmemiş
undan yapılmış ekmek, muz. *Magnezyum içeren yiyecekler: Yeşil yapraklı
sebzeler, badem, karides, ayçiçeği çekirdekleri, limon.. *B6 vitamini içeren
yiyecekler: Karnabahar, lahana, brokoli, mercimek, kuşkonmaz, barbunya,
Brüksel lahanası, soğan, tohumlar. *Triptofan içeren yiyecekler: Muz, süt,
hurma, fıstık, hindi eti. *Marul : uykuya yardımcı olan güçlü maddeler
içeriyor. *Bitkisel çaylar: özellikle papatya *Düzenli egzersiz *Fazla
kilolarınızı atmaya çalışın.* Aşırı kilo solunum durması riskini
artırabiliyor. *Sağlıklı bir cinsel yaşam için de uykumuzu iyi almamız gerekmektedir.Doktor önermedikçe tüm uyku giderici ilaçlardan ve uyuşturucudan sakının.
Çünkü, bunlarla insanı felakete götüren, alışkanlık ve doz arttırmak gibi
cehennem azabı veren bir kısırdöngü içine giriliyor. (Ciddi zehirlenmeler,
depresyon vs.) Bu ilaçların çoğu hemen hemen hepsi serbert satılıyor. Onları
içmeye yeltenmeyin, bir "dostunuzun" önerisiyle kullanmayın. Doktora baş
vurun.
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları



Saat 14:25.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198