Markamama.com
Geri Git   Mihav.com > Serbest Kürsü > Güncel


Cevap Yaz
Eski 21-11-08, 00:23   #31
 
Üyelik Tarihi: Kas 2008
Mesajlar: 14
arniedes Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

koçero tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
İlk sayfayı okuyup yoruma başlayacaktım ki 2. sayfada istediğim yazıyı gördüm
Evet kobay olarak hayvanlar kullanılmasın fakat kullanılmasın demek ile olmuyor diyecektim çözüm de bulunmuş gibi.
Evet insanlara uygulansın.Verilsin ücreti ne ise isteyenler üzerinde denensin.
Bu canlılara işkence etmemeliyiz kendimiz için.
Ne güzel demişsiniz.
Ama hala ben mecbur olduğumuzu açıklamak durumundayım. Çünkü insanlar denek olarak sadece örneğiyle; ilacın yapımından sonra kullanılıyor yani ilac üretiliyor insan üzerinde doğru etkide bulunup bulunmadığı deneniyor. Ama ilacı bulana kadar hayvanlar denek oluyor çünkü en basitinden bir antibiyotiği bulmak için hayvanın vücuduna virüs enjekte ediliyor ve hayvanın vücudundaki antikorlar gerekli bağışıklığı oluşturuyor ve hayvandan alınan dna örneklerindeki yağlar ayrılarak antibiyotik ilaçları üretilmek için kullanılıyor. Ve bunu insan vücudu sağlamıyor. Yeteri derecede anlattığımı umuyorum ve yineleyerek söylüyorum buna mecburuz. Bu sadece bir örnek bir çok şey için hayvanlar denek olarak kullanılıyor. Ve zarar gördükleri zamanlar da oluyor. Ama bilim insanlık adına çalışıyor.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 00:38   #32
 
rockteppat üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Mesajlar: 116
rockteppat Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

arniedes tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Ne güzel demişsiniz.
Ama hala ben mecbur olduğumuzu açıklamak durumundayım. Çünkü insanlar denek olarak sadece örneğiyle; ilacın yapımından sonra kullanılıyor yani ilac üretiliyor insan üzerinde doğru etkide bulunup bulunmadığı deneniyor. Ama ilacı bulana kadar hayvanlar denek oluyor çünkü en basitinden bir antibiyotiği bulmak için hayvanın vücuduna virüs enjekte ediliyor ve hayvanın vücudundaki antikorlar gerekli bağışıklığı oluşturuyor ve hayvandan alınan dna örneklerindeki yağlar ayrılarak antibiyotik ilaçları üretilmek için kullanılıyor. Ve bunu insan vücudu sağlamıyor. Yeteri derecede anlattığımı umuyorum ve yineleyerek söylüyorum buna mecburuz. Bu sadece bir örnek bir çok şey için hayvanlar denek olarak kullanılıyor. Ve zarar gördükleri zamanlar da oluyor. Ama bilim insanlık adına çalışıyor.
Başından beri bu konuyu takip ediyorum ve yazdıklarınıza katılıyorum. Tümüyle doğru konular ve çok güzel açıklamışsınız.
Saygılarımla...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 00:46   #33
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Mesajlar: 51
isofe Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

Tabiki de hayvanlar kobay olacak..
Niçin buna karşı çıkıyor ki?
Mantığa aykırı..
Kobaylık sürecindeki hukuki ve ahlaki boyutunun nelere dayandırıldığı yukarıda verilmiş..
Gayette uygun görünüyor. Peki buna rağmen bu karşı duruş niye?
Ya da başka bir değişle, karşı durmadan önce neye karşı geldiğinizin farkında mısınız?
Hayvanları kobaylıktan kurtarmak isteyenler, bilimsel araştırmalar için gereken deneyleri kendi üzerlerinde yaptırır mı? Ya da bu işler için bir yakınını teslim edebilir mi?
Düzgün oturup düzgün düşünmek ve konuşmak lazım...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 19:44   #34
 
aayışığıı üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Eyl 2008
Mesajlar: 44
aayışığıı Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

bazı şeyleri bilmedenden yaşıya bilirz.ben buna karşıyım bi düşünsenize sen küçük tatlı bi tavşan veya kedi,köpek vb gibi bihayvansın seni zorla alıp kesip biçiyolar ve buna karşın giş birşey yapamıyorsun ölümüne biçok deney onlarda bi canlı ve en az senin kadar hakları olmalı.onların hiçmi canları acımıyo? onlar hiçmi düşünmüyo?onlar hiçmi aglamıyo?hiçmi kin duymuya?bi düşün...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 19:45   #35
 
aayışığıı üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Eyl 2008
Mesajlar: 44
aayışığıı Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

isofe tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Tabiki de hayvanlar kobay olacak..
Niçin buna karşı çıkıyor ki?
Mantığa aykırı..
Kobaylık sürecindeki hukuki ve ahlaki boyutunun nelere dayandırıldığı yukarıda verilmiş..
Gayette uygun görünüyor. Peki buna rağmen bu karşı duruş niye?
Ya da başka bir değişle, karşı durmadan önce neye karşı geldiğinizin farkında mısınız?
Hayvanları kobaylıktan kurtarmak isteyenler, bilimsel araştırmalar için gereken deneyleri kendi üzerlerinde yaptırır mı? Ya da bu işler için bir yakınını teslim edebilir mi?
Düzgün oturup düzgün düşünmek ve konuşmak lazım...
bazı şeyleri bilmedenden yaşıya bilirz.ben buna karşıyım bi düşünsenize sen küçük tatlı bi tavşan veya kedi,köpek vb gibi bihayvansın seni zorla alıp kesip biçiyolar ve buna karşın giş birşey yapamıyorsun ölümüne biçok deney onlarda bi canlı ve en az senin kadar hakları olmalı.onların hiçmi canları acımıyo? onlar hiçmi düşünmüyo?onlar hiçmi aglamıyo?hiçmi kin duymuya?bi düşün...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 20:24   #36
 
*daisy* üyesinin avatarı
 
Kırıkkale
Üyelik Tarihi: Ağu 2008
Yaş: 21
Mesajlar: 174
*daisy* Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

off bunlar berbat resimlerr.. çok kötü yhaa neler yapılıyor onlara...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 20:25   #37
 
aayışığıı üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Eyl 2008
Mesajlar: 44
aayışığıı Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

yorumu size bırakıyorum
Eklenmiş Resimler
kobay hayvanları !!!-tavsanjpg  kobay hayvanları !!!-tavsan5jpg  kobay hayvanları !!!-tavsan-2jpg  
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 20:41   #38
 
aayışığıı üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Eyl 2008
Mesajlar: 44
aayışığıı Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

:
arniedes tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Bir çok şeyi yapabiliyor ve sağlığımızı koruyabiliyorsak onların sayesinde.Üzücü ama böyle olmak zorunda.
ama sırf kozmetik ürünler güzellik vb şeyler için hayvanları öldürmeye ne hakları var -inanın bazı şeyleri bilmeden de yaşarız ...(güzllik ugruna onca hayvan)
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 22:03   #39
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Mesajlar: 51
isofe Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

aayışığıı tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
bazı şeyleri bilmedenden yaşıya bilirz.ben buna karşıyım bi düşünsenize sen küçük tatlı bi tavşan veya kedi,köpek vb gibi bihayvansın seni zorla alıp kesip biçiyolar ve buna karşın giş birşey yapamıyorsun ölümüne biçok deney onlarda bi canlı ve en az senin kadar hakları olmalı.onların hiçmi canları acımıyo? onlar hiçmi düşünmüyo?onlar hiçmi aglamıyo?hiçmi kin duymuya?bi düşün...
Gayet muntazam şekilde düşünüyorum. Söylediklerinizin aksini iddia etmiyorum ki...
Sadistce ve gayri ahlaki girişimlere elbette göz yumulmamalı. Bununda aksini iddia etmediğim gibi savunduğum bir düşünce.. Lakin bu demek değildir ki hayvanlar kobaylıktan çıkarılsın... Üzerinde testler yapılmasın..
Bir düşünsenize, dünyalar güzeli bir cocuk, ya da gençliğinin baharında bir delikanlı, bir kız, zorla alınıp kesilip biçiliyor ve buna karşın hiçbir şey yapamıyorsunuz. Zorla olmasa da bir kamyon para verilerek sayısız deney yapılıyor. Hemde ölümüne bir çok deney..
Onlarda sizin gibi bir insan. Onların ne eksiği var. En az sizin kadar yaşama hakları, özgürlükleri olmalı.. Maddi getiriler uğruna hayatlarını ortaya koymalarını görmezden gelmek ne kadar doğru?
O hayvanlar olmasaydı halimiz ne olurdu!
Her canlı önemlidir, yücedir.. Ama önce insan...
Lütfen bir düşünün?
Sapı, samanı birbirine katmadan bir düşünün?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 22:08   #40
 
Üyelik Tarihi: Kas 2008
Mesajlar: 14
arniedes Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

aayışığıı tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
bazı şeyleri bilmedenden yaşıya bilirz.ben buna karşıyım bi düşünsenize sen küçük tatlı bi tavşan veya kedi,köpek vb gibi bihayvansın seni zorla alıp kesip biçiyolar ve buna karşın giş birşey yapamıyorsun ölümüne biçok deney onlarda bi canlı ve en az senin kadar hakları olmalı.onların hiçmi canları acımıyo? onlar hiçmi düşünmüyo?onlar hiçmi aglamıyo?hiçmi kin duymuya?bi düşün...

Zorla alıp kesip, biçiyorlar diyorsunuz. Hiç gördünüz mü? Tanık oldunuz mu?
Tamam bunca şey yetmiyor kullandığımız bir deneğin ebeveynlerinden izin mi isteyelim? Söylemek istediğim yapılması gereken herşey yapılıyor ki sizlerde belirtmişsiniz işin etik kısımlarını bile, keşke dediğim şey mümkün olsa o da yapılsa.
Ve bunları söyleyen birisi et, balık vs. (hayvan) tüketmemeli, hastalandığında ilaç kullanmamalı.
Şöyle olsun ya da insanlık hastalandığında ağrıları, sızıları, sancılarla gelen ölümleri kabul etsin, ilaçlara, tedaviye ihtiyac duymasın, bilimde deneylere, deneklere ihtiyac duymasın. (Ki bu sadece ütopya olur)
Hanginiz buna razı olurdunuz?
Bu konuda söylenecek tek şey üzüldüğümüzü dile getirmek. Dahasını yapmak yarayışsız ve de saçma olur.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 22:20   #41
 
Üyelik Tarihi: Kas 2008
Mesajlar: 14
arniedes Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

isofe tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Ama önce insan...
Kısa ve bunca cümlelerin arasında en büyük değeri taşıyan cümleyi söylemişsiniz. Teşekkürler.

Tanrı herşeyi insanlığın yararına, insanlık için yarattı.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 23:25   #42
 
aayışığıı üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Eyl 2008
Mesajlar: 44
aayışığıı Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

arniedes tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Kısa ve bunca cümlelerin arasında en büyük değeri taşıyan cümleyi söylemişsiniz. Teşekkürler.

Tanrı herşeyi insanlığın yararına, insanlık için yarattı.
ama bu demek degildirki her hayvanı istedigini yapıp eziyet yapma hakkı vermemektedir
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 23:29   #43
 
aayışığıı üyesinin avatarı
 
Üyelik Tarihi: Eyl 2008
Mesajlar: 44
aayışığıı Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

arniedes tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
Zorla alıp kesip, biçiyorlar diyorsunuz. Hiç gördünüz mü? Tanık oldunuz mu?
Tamam bunca şey yetmiyor kullandığımız bir deneğin ebeveynlerinden izin mi isteyelim? Söylemek istediğim yapılması gereken herşey yapılıyor ki sizlerde belirtmişsiniz işin etik kısımlarını bile, keşke dediğim şey mümkün olsa o da yapılsa.
Ve bunları söyleyen birisi et, balık vs. (hayvan) tüketmemeli, hastalandığında ilaç kullanmamalı.
Şöyle olsun ya da insanlık hastalandığında ağrıları, sızıları, sancılarla gelen ölümleri kabul etsin, ilaçlara, tedaviye ihtiyac duymasın, bilimde deneylere, deneklere ihtiyac duymasın. (Ki bu sadece ütopya olur)
Hanginiz buna razı olurdunuz?
Bu konuda söylenecek tek şey üzüldüğümüzü dile getirmek. Dahasını yapmak yarayışsız ve de saçma olur.
senin burda bahsettiğin şey et tüketmem konusu ben burda allahın bazı hayvanları tüketmemiz için yarattı yani balık,kuzu vs benim burda demek istedigim şey tavşan,maymun.kedi,köpek gibi hayvanları kozmetik gibi veya ona benziyen abuuk subuk şeyler için yok edilmeleri
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 21-11-08, 23:35   #44
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Mesajlar: 51
isofe Çevrimdışı
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

Yok uzlaşamayacağımız belli oldu..
Okumuyoruz, okuduğumuzu anlamıyoruz.. Dediğim dedik çaldığım düdük diyoruz.. Anlamamak için diretiyoruz.
Bu konu bu noktadan sonra kitlenmiştir, artık kendini tekrarlayacaktır..
Neyse en azından fikirlerimizi beyan ettik, tartıştık. Sonuça ulaşamadık fakat ulaşmak için gayet açık ve net cümleler türettik..: )
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 22-11-08, 14:40   #45
 
Üyelik Tarihi: Tem 2008
Yaş: 37
Mesajlar: 1.000
3 hav 1 miyav Çevrimdışı
Blog Başlıkları: 4
Varsayılan Cvp: kobay hayvanları !!!

etki tepki meselesi, anlatılan şey uslup içerisin de anlatılsa belki, evet haklısınız denir ama tartışmanın başın da ikiniz!!! diye devam eden bir cümle beni anlıyor olma eğilimimden fazlasıyla uzaklaştırıyor....

konuyu açarken zaten konu anlatımım da ben de düşüncemi belirttim ama irade sahibi insanların kobaylık adına başvurduğunu çok çok iyi bilmekteyim acı bir tecrübe ile sabittir. (yakın çevremden)

sadece yapımı bitmiş ilaçlar da kullanılmıyor insanlar ya da kendilerini kullandırmıyorlar yapım aşamısının en başından itibaren başlıyor bu iş......

ve hayvanların acımasızca kullanıldığını nereden biliyorsunuz, gördünüz mü diye komikce bir anlatım yok, onlar dile gelip " hadi beni al beni kes lütfen diye can atıyorlar zaten (: yapmayın ya hu.....neyse.....

insanlık için kullanılması gereken bu kobay hayvanları HERŞEY BİLİM VE İLERLEMEK ADINA diye insafsızca katledilirken gözden kaçırılmaması gereken ince ayrıntılar da var, tabii ki önce insan ya da tabii ki önce hayvan diye kimse kimsenin düşüncesine de kesin yargılar koymasın lütfen....

böyle olsaydı sanırım şimdi zeytin bir arabanın altın da ezilmiş ve yaşamda yanımızda hala soluklanıyor olmayacaktı, ben en azından bir bacakda ki kırıkla kurtardım onun burnu kanamadı çok şükür! herkesin öncelikleri kendine. benim önceliğim köpeğim oldu o an........neyse konudan uzaklaşmadan bu hayvanların acımasızca katledilmelerine insanlık adına kınıyorum bilim adına herşeye çözüm bulan insanlık bir zahmet kobay hayvanlar için de çözüm bulsun o zaman !!!!!!!!! en azıdan diliyorum.........
  Alıntı Yaparak Cevapla


Cevap Yaz

Konu Araçları

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Ev ve Süs Hayvanları Satış, Barınma ve Eğitim Yerlerinin Kuruluş, Açılış, Ruhsat, Çal >Ferik ve Bulut< Hayvan Hakları Genel Konular 0 12-12-08 23:17
Ev Hayvanları Yemlerinin İthalat, İhracat, Üretim ve Satışıyla İlgili Tebliğ >Ferik ve Bulut< Hayvan Hakları Genel Konular 0 12-12-08 23:08
Hayvan Deneyleri Etik Kurullarının çalışma Usul Ve Esaslarına Dair Yönetmelik >Ferik ve Bulut< Hayvan Hakları Genel Konular 0 12-12-08 23:00
Hayvanları Koruma Kanunu >Ferik ve Bulut< Hayvan Hakları Genel Konular 3 29-10-08 21:31
4 Ekim Hayvanları Koruma GÜnü ( Yani Bugün (: 3 hav 1 miyav Güncel 3 04-10-08 20:19



Saat 05:52.

Reklam
© Copyright 2008 Mihav.com
Creative Commons Lisansı
x


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198